ایجاد بیش از 35 هزار طرح اشتغال زایی در مناطق مرزی کشور

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بیش از 35 هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق مرزی کشور و ایجاد 6هزار و 500 شغل برای کولبران را به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن رسانده‌ایم.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه بنیاد برکت در حمایت از اقشار ویژه جامعه اقداماتی بسیار موثری را در دستور کار خود قرار داده است گفت: بنیاد برکت در حوزه مرزنشینان و حاشیه نشینان بیش از 35هزار طرح اشتغال‌زایی ایجاد که در نقاط مرزی شامل64شهرستان بوده است همچنین حدود 6هزار و 500 شغل برای کولبران و سوخت بران در مناطق روستایی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان فراهم کرده است.

او ادامه داد: در حوزه حمایت از معلولان ساخت و تکمیل 3500 واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای دو معلول اقدامات موثری انجام داد همچنین 7800 طرح در این بخش را به مرحله اجرایی رساند و امسال هم ساخت 3 هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده است.

ایجاد بیش از 35 هزار طرح اشتغال زایی در مناطق مرزی کشور

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین به حمایت از طرح زنان سرپرست خانوار هم اشاره کرد و گفت: 17 هزار طرح در این بخش به مرحله اجرایی رسیده و 5 هزار طرح هم در دست اقدام است که در مجموع بیش از 50 هزار نفر شغل در این حوزه ایجاد شده است.

ترکمانه با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در حوزه بنیاد برکت است،گفت: بیش از 280 هزار طرح اجتماع محور و یک هزار و 250 طرح کارگاهی و بنگاهی را امسال در دستور کار خود قرار داده‌ایم و بیش از یک میلیون فرصت شغلی را در این حوزه برای جوانان فراهم کرده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد برکت با یادآوری این موضوع که حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی در قالب طرح‌های اشتغال در اولویت برنامه2های این بنیاد قرار دارد، اظهار کرد: 26 هزار طرح در سراسر استان سیستان و بلوچستان، یک هزار طرح در محله هرندی تهران،1800 طرح در شهرستان دره شهر ایلام، 1500 طرح در شهرستان ماهشهر خوزستان و 13 هزار طرح در استان کردستان را به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن رسانده‌ایم.

ترکمانه بیان کرد: امسال هم همانند سال‌های گذشته اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی را در قالب حمایت از اقشار ویژه جامعه را در دستور کار خود قرار داده و اجرایی شدن آنها را با قوت پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 5839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =