هدف‌گذاری بیش 1200 طرح اشتغال‌زایی در استان خوزستان طی سال جاری

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: امسال در شهرهای مختلف استان خوزستان حدود یک هزار و 200 طرح اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده است که بخش عمده از آنها در حوزه کشاورزی است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت مرتضی نیازی معاون توسعه اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی درحوزه های کشاورزی، صنعتی، خدماتی در شهرهای مختلف استان خوزستان طی سال گذشته  هدف‌گذاری شده بود، گفت: در 4 شهر باوی، شوشتر، گتوند، حمیدیه حدود یک هزار و200 اشتغال در سال گذشته هدف‌گذاری شده بود که از این تعداد 900 طرح در قالب کشاورزی، خدماتی و صنعتی به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده و امسال هم مابقی طرح‌ها اجرایی خواهد شد.

او ادامه داد: امسال هم حدود یک هزار و200 طرح اشتغال‌زایی هدف‌گذاری شده که بیشتر آنها در حوزه طرح‌های دانش‌بنیان، کشاورزی کم آب، بهره‌وری آب و جلوگیری از فرسایش خاک است که اقدامات لازم را با همکاری تسهیل‌گران انجام خواهیم داد.

نیازی اظهار کرد: در سال گذشته در شهرستان شوشتر برای اولین بار کارگاه تست مخازن سی ان جی راه‌اندازی شد، همچنین در شمال استان خوزستان مجوز تست مخازن کلر گرفته شده که با توسعه این کارگاه توانستیم با کشور عراق قرارداد همکاری برای رنگ‌آمیزی و تست مخازن منعقد کنیم.

معاون توسعه اجتماع‌محور بنیاد برکت اظهار کرد: در شهرستان باوی هم امسال هزار هکتار زمین دیم را آبیاری خواهیم کرد و در شهرستان گتوند هم برای اولین بار کشت یونجه را هدف‌گذاری کرده‌ایم که به عنوان شهرستان کشت یونجه نام‌گذاری خواهد شد.

نیازی با بیان اینکه در 5 شهرستان بهبهان، باغملک، هفتگل، رامهرمز و آغاجاری هم یک هزار و 200 طرح در سال گذشته هدف‌گذاری شده بود که یک هزار و 170 طرح محقق شده است افزود: با ایجاد یک هزار و 170 طرح  برای بیش از سه هزار نفر در این مناطق اشتغال ایجاد شده است که بیشترین آن در حوزه‌های کشاورزی، خدماتی و صنعتی بوده است.

او توضیح داد: یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در شهرستان بهبهان در حوزه کشاورزی با تکمیل و بازسازی کانال‌های آبیاری به مرحله اجرایی و عملیاتی رسید و با ایجاد سیتم آبیاری تحت فشار توانستیم این طرح را تکمیل کنیم.

معاون توسعه اجتماع‌محور بنیاد برکت یادآور شد:  ایجاد کارگاه نخ کیسه برای اولین بار در باغملک را به مرحله اجرایی رسانده‌ایم چراکه پیش از این نخ‌های کیسه از سایر استان‌ها وارد این شهرستان می‌شد.

براساس این گزارش ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم یکی از مهم‌ترین اهداف بنیاد برکت به شمار می‌رود که در سال گذشته با توجه به شعار سال در خصوص اشتغال بنیاد برکت 280 هزار طرح اجتماع‌محور در کشور هدف‌گذاری کرده بود که از طریق آن 840 هزار نفر در مناطق مختلف وارد حوزه کار شدند که از این میزان 420 هزار نفر به صورت مستقیم و 420 هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم وارد حوزه اشتغال شدند.

کد خبر 5883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =