دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با معاون سازمان انرژی اتمی

دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان با معاون سازمان انرژی اتمی با هدف فراهم شدن مقدمات حضور این سازمان در استان و بهره‌گیری از فناوری‌ها و دانش هسته‌ای در حوزه‌های مختلف بویژه بخش کشاورزی و بهبود کیفی و کمی محصولات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان، مجید طائف؛ مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان، سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با دکتر سیدپژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

طائف در این دیدار که با هدف فراهم شدن مقدمات حضور سازمان انرژی اتمی کشور و با هدف بهره‌گیری از فناوری‌ها و دانش هسته‌ای در حوزه‌های مختلف بویژه بخش کشاورزی و بهبود کیفی و کمی محصولات برگزار شد، اظهار کرد: امروز فناوری هسته‌ای، یکی از فناوری‌های نو و اثرگذار در زندگی مردم شده است.

 وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این فناوری راهبردی را بخش کاربرد پرتوها برشمرد و با بیان اینکه استفاده از پرتوها در بخش‌های سلامت، صنعت، کشاورزی، امنیت غذایی و محیط زیستی موضوعی مطرح در سطح دنیا است، ادامه داد: تمام تلاش ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان فراهم آوردن بستری مناسب برای ورود فناوری‌ها و دانش سازمان انرژی اتمی به استان و بهره‌مندی از این فناوری نوین در عرصه‌های مختلف است.

طائف از مزایای فناوری هسته‌ای را کمک به کشاورزان و صادرکنندگان، افزایش دو تا سه برابری ماندگاری محصولات و کاهش قابل توجه تلفات و آفات بخش کشاورزی دانست و گفت: محصولاتی که تحت پرتودهی قرار می‌گیرند شامل انواع حبوبات، انواع ادویه‌جات، پودرهای مواد غذایی و مواردی از این دست می‌باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان با اشاره به اینکه در پهنه‌بندی سازمان انرژی اتمی؛ استان لرستان در پهنه ۱۰ قرار داشته که بهترین ظرفیت و قابلیت ممکن جهت استفاده از این فناوری در عرصه کشاورزی را دارد، افزود: براساس پیگیری‌های صورت گرفته و مصوبات جلسه بنا است مقدمات لازم فراهم تا زمینه حضور نمایندگان سازمان انرژی هسته‌ای کشور در استان فراهم شود.

طائف در پایان گفت: در صورت فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در استان؛ ضمن برطرف شدن دغدغه کشاورزان از انبارداری محصولات، زمینه عرضه به موقع محصولات، مبارزه با آفات، اشتغال‌زایی و کمک به معیشت کشاورزان به شکل مطلوبی فراهم می‌شود.

کد خبر 5899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =