جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱

جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱

دکتر برزعلی در جلسه ستاد برداشت محصولات زراعی سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تاکید کرد:

کشت محصولات کم آب بر، گامی در سازگاری با خشکسالی

جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ با حضور دکتر برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، معاونین ، مدیران ستادی و شهرستان و روسای ادارات،(ناظرفنی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان و نماینده ستاداجرایی فرمان حضرت امام ره) و کارشناسان ستادی، ۱۲ اردیبهشت ماه در محل سالن قدس سازمان برگزار شد.

در این نشست دکتر برزعلی رییس سازمان بر استفاده همه مدیران از ظرفیت رسانه ها و ترویج در محدودیت کشت برنج ، توسعه محصولات کم آب بر تابستانه ،کشت حفاظتی و مستقیم محصولات زراعی ، عدم آتش زدن بقایای گیاهی تا کید کرد و حضور فعال همه مدیران و همکاران ستاد و شهرستان را در طول دوره برداشت ضروری دانست.

در این جلسه ابتدا دکتر ناظری مدیر زراعت و دکتر شاهکومحلی وضعیت سطح سبز و سطح برداشت مزارع گندم و جو کلزا را تشریح کرده و در دستور کار بعدی خانم برزنونی رییس اداره فناوری های مکانیزه سازمان با توجه به سال زراعی جاری و وضعیت حساس کنونی و پیش بینی عملکرد ضعیف عمده مزارع آبی و دیم استان ، حساسیت بر نظارت بر برداشت شامل تعیین دقیق زمان برداشت توسط کشاورزان ، دقت در معاینه فنی دقیق کمباینها و حضور اکیپهای نظارت شهرستانی و ستاد را در مزارع برای به حداقل رساندن تلفات محصول الزامی دانست . 

ضد عفونی کمباینهایی که از استان های گرمسیر به استان برمی گردند در مبادی ورودی استان ، عدم ارائه معاینه فنی به کمباینهای کاهکوب ، مدیریت و حفظ بقایای گیاهی پس از برداشت و تجهیز کمباینها به کپسول آتش نشانی ، ..ادامه توصیه وی بود.

در ادامه باحضور نمایندگان شرکت پخش فرآورده های نفتی و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مسائل مربوط به سوخت ، تامین ناوگان حمل و نقل از طریق سندیکاها و دریافت بارنامه و کاور نمودن محصول و رفع نواقص کامیونها و .طرح و بررسی شد .

در دستور کار بعد مهندس پهلوانان وضعیت خرید محصول ، مراکز خرید و کارشناسان ناظر خرید و .. را برشمرد و مقرر شد شهرستانها نسبت به نهایی نمودن لیست کارشناسان اقدام عاجل نمایند.

در ادامه نماینده غله الزامات خرید کلزا و نماینده بانک کشاورزی موارد مربوط به پرداخت خسارت صندوق بیمه و مبالغ خرید و.. را اعلام کرد.

اکبری نیا ناظرفنی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان مواردی درخصوص گزارشی از روندطرح جهش،شرایط آب و هوایی حادث شده در استان، حمایت ها و پشتیبانی های ستاداجرایی،تاکید به جذب تسهیلات ادوات دنباله بند نرخ ۴درصدبا سقف ۱۰۰ میلیون تومان توسط شهرستانها و.. ارائه نمودند.

در پایان مهندس ارباب مجنی مباحث مربوط به خشکسالی و اقدامات انجام شده و حجت الاسلام سایری نماینده ولی فقیه در سازمان بر ضرورت توجه به زکات محصول سخن گفت.

کد خبر 5907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =