ساخت 13 مرکز درمانی در سه استان محروم کشور

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تا به امروز 160 مرکز درمانی و بهداشتی در مناطق محروم جامعه به بهره‌برداری رسانده و امسال هم 13 مرکز درمانی دیگر را افتتاح می‌کند.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت از ابتدای تاسیس تا به امروز 160 بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی و پایگاه سلامت را در مناطق محروم و روستایی سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسانده است.

 مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: بنیاد برکت برای ساخت و تکمیل 173 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی قرارداد دارد که تا به امروز 160 بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی به بهره‌برداری رسیده و 13 مرکز دیگر هم در دست اجرا است.

ساخت 13 مرکز درمانی در سه استان محروم کشور

او ادامه داد: یکی از بخش‌های حوزه سلامت مربوط به بخش‌های سرطان و مراکز ناباوری است که با تجهیز بیمارستان هزار تخت خوابی حضرت مهدی(عج) شاهد توسعه چشم‌گیر جذب گردشگر خواهیم بود.‌

 ترکمانه بیان کرد: بیمارستان برکت یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در کشور به شمار می‌رود که با راه‌اندازی آن پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: همچنین ساخت و تکمیل ۲۰ بیمارستان با ظرفیت یک هزار و ۶۰۰ تخت‌خواب و همچنین ساخت بیمارستان برکت با ظرفیت  هزار تخت خوابی انجام شد.

او تصریح کرد: همچنین سال گذشته قرارداد ۲۸۰ مرکز بهداشت  منعقد شده و تعداد مراکز تکمیل شده ۲۳۰ واحد بوده که شامل مرکز جامع سلامت، خانه و مرکز بهداشت، آزمایشگاه، پایگاه سلامت و اورژانس  بوده است.

او یادآور شد: مناطق روستایی تحت پوشش هم ۶۵۰ نقطه بوده است که امسال مناطق تحت پوشش خود را در حوزه درمانی و بهداشتی افزایش خواهد داد.

ترکمانه اظهار کرد: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور دنبال می‌کند.

ساخت 13 مرکز درمانی در سه استان محروم کشور

او با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف بنیاد برکت توسعه مراکز بهداشتی و بیمارستان به ویژه در مناطق محروم جامعه است گفت: در این حوزه تاکنون اقدامات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است که نقش موثری در جذب گردشگر سلامت دارد.

کد خبر 5930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =