برداشتن گام‌های بزرگ در حمایت از طرح‌های آزادکاری استان فارس

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: استان فارس در حوزه طرح‌های دانش بنیان، تولید محصولات نوآورانه از جمله آزادکاری (فریلنسینگ) گام‌های بزرگی برداشته و در این حوزه در حال تبدیل شدن به هاب جنوب کشور است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان اینکه در استان فارس در ۳۵ شهرستان سال گذشته ۵ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌ایم، گفت: یکی از اقدامات مهم در بنیاد برکت حمایت از طرح‌های دانش بنیان است که در این حوزه استان فارس توانسته است گام‌های موثری را بردارد.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ادامه داد: در حوزه طرح‌های آزادکاری (فریلنسینگ) استان فارس توانسته است تبدیل به هاب جنوب کشور شود به طوری که با استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های (طراحی سایت، انیمیشن و…) در کارخانه‌های نوآوری محصولاتی تولید شده که علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی توانسته در برخی از موارد سفارش محصولات از کشورهای همسایه را هم داشته باشد.

نیازی بیان کرد: طی سال گذشته در کارخانه نوآوری و فناورانه استان فارس توانسته‌ایم بین ۳۵ تا ۳۶ طرح را در همین حوزه مورد حمایت قرار دهیم که امر مزبور با ارائه آموزش‌های تخصصی به فارغ التحصیلان صورت پذیرفته است.

او بیان کرد: در حوزه حمایت از طرح‌های دانش بنیان و هم‌افزایی با پارک‌های علم و فناوری، بنیاد برکت از تمامی ایده‌های نو حمایت کامل می‌کند به طوری که با نیازسنجی در هر منطقه و هر شهرستان توانسته‌ایم ایده‌های آن منطقه را تبدیل به طرح‌های اشتغال‌زایی کنیم.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت: طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده در حوزه طرح‌های آزادکاری (فریلنسینگ) امیدوار هستیم امسال تعداد افرادی که در کارخانه‌های نوآوری این استان مشغول به کار می‌شوند را به ۱۰۰ نفر برسانیم.

گفتنی است در سال گذشته بنیاد برکت در حوزه اجرای طرح‌های آزادکاری (فریلنسینگ) از طریق الگوهای اجتماع‌محور ۶۵۰ طرح را با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال حمایت کرده است و حدود ۶۰۰ طرح هم امسال در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر 5994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =