همایش تجلیل از مراکز نیکوکاری برتر استان خراسان شمالی برگزار شد+تصاویر

در همایشی از چند تن از عاملان و مراکز نیکوکاری برتر در سطح استان خراسان شمالی تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت اما(ره) خراسان شمالی، در همایشی با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خیمینی(ره) استان  از چند تن از عاملان و مراکز نیکوکاری برتر در سطح استان خراسان شمالی تقدیر شد.

محمد نبی شکیبایی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان شمالی در این همایش با بیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند، اظهار داشت: شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین فقرا و خیران، اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است.

این مسئول، فعالیت‌های مراکز مردم‌نهاد در قالب مراکز نیکوکاری را در جریان‌سازی خیر و احسان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: افزایش میزان کمک‌های مردمی در استان نشان از حُسن اعتماد مردم و نیکوکاران به این مراکز است و در واقع این مراکز بازوان پرتوان و تشکل‌های مردمی مکمل فعالیت‌های کمیته امداد هستند.

وی با تقدیر از همکاری کیمته امداد در این مسیر، گفت: فعالیت‌های خودجوش مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان، تقویت بعد مردمی خدمت‌رسانی به نیازمندان، در هدفمندسازی فعالیت‌ها و هم‌افزایی در منابع موردنیاز برای خدمت‌رسانی بسیار موثر بوده است.

مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در این همایش از جذب 138 میلیارد تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و۶۸۸ فرد نیکوکار در مراکز نیکوکاری استان جذب شده است؛گفت: حضور خیرین در صحنه و فعالیت آنها در فقرزدایی موجب افزایش امیدآفرینی در بین خانواده‌های نیازمند می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه در حال حاضر 18 هزار و 169 نفر نیازمند در سامانه ملی شبکه نیکوکاری ثبت شده اند؛ افزود: فعالیت‌های خودجوش مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان، تقویت بعد مردمی خدمت‌رسانی به نیازمندان، در هدفمندسازی فعالیت‌ها و هم‌افزایی در منابع موردنیاز برای خدمت‌رسانی بسیار موثر بوده است.

این مقام مسئول، فعالیت‌های مراکز مردم‌نهاد در قالب مراکز نیکوکاری را در جریان‌سازی خیر و احسان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: افزایش میزان کمک‌های مردمی در خراسان شمالی نشان از حُسن اعتماد مردم و نیکوکاران به این مراکز است و در واقع این مراکز بازوان پرتوان و تشکل‌های مردمی مکمل فعالیت‌های کمیته امداد هستند.

الهی راد با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت، بیان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با فقر، توانمندی خانواده‌های نیازمند و توانمندی اقتصادی و فرهنگی آنهاست که بسیاری از مشکلات مددجویان را برطرف و از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد استان اظهار کرد: این مراکز با همیاری و همکاری مردم و خیرین تلاش می‌کنند نیازمندان ساکن در همان محل را شناسایی و بخشی از مشکلات آنها را مرتفع کنند که وجود مراکز نیکوکاری سبب شده روند زمانی رسیدگی به نیازهای اساسی فقرا و محرومان جامعه کاهش یابد.

گفتنی است؛ هدف از تاسیس و راه اندازی مراکز نیکوکاری واگذاری امورات مردم به مردم و سرعت بخشیدن ارائه خدمات به نیازمندان است.

همایش تجلیل از مراکز نیکوکاری برتر استان خراسان شمالی برگزار شد

همایش تجلیل از مراکز نیکوکاری برتر استان خراسان شمالی برگزار شد

همایش تجلیل از مراکز نیکوکاری برتر استان خراسان شمالی برگزار شد

همایش تجلیل از مراکز نیکوکاری برتر استان خراسان شمالی برگزار شد

کد خبر 6182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =