درخشش عملکرد طلای زرد مزارع  طرح جهش تولید در دیمزارها نسبت به دیگر مزارع

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان از درخش عملکرد طلای زرد مزارع طرح جهش تولید در دیمزارها نسبت به دیگر مزارع خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه وبویراحمد؛ شایان نادری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی گفت:  در سال زراعی جاری، طرح جهش تولید در دیمزارهای کهگیلویه و بویراحمد با سطح برنامه ابلاغی 60 هزار هکتار با حمایت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای دومین سال اجرا شد که مزایای این طرح سطح زیر کشت را از سطح تعهد استانی فراتر برد و 70 هزار هکتار از اراضی زراعی دیم استان تحت پوشش این طرح قرار گرفت و استان ما رتبه برتر کشوری را در بین 21 استان کشور در زمینه ثبت قرارداد سطح زیر کشت و دیگر خدمات آن کسب نمود. 

نادری بیان داشت: امسال سطح زیر کشت محصول زراعی گندم تحت پوشش این طرح قریب به 51 هزار هکتار می باشد که 40 هزار هکتار آن در شهرستانهای گرمسیری و مابقی در شهرستانهای سردسیری استان است و با توجه به برداشت غالب مزارع شهرستانهای گرمسیری میانگین عملکرد این محصول بین 2.6 تا 3.5 تن در هکتار بوده که این میزان نسبت به مزارع فاقد پوشش طرح تفاوت میانگین عملکردی 0.5 تن در هکتار را نشان می دهد.

وی در پایان اشاره کرد: دیگر محصولات دیم تحت پوشش این طرح یعنی جو، نخود، عدس، دانه‌های روغنی و محصولات علوفه‌ای همانند محصول گندم عملکرد قابل توجهی را نسبت به دیگر مزارع داشته است.
شایان ذکر است تا به امروز در سال زراعی جاری رکورد تولید گندم بذری و سیلویی در استان با بیش از ۷۷۰۰۰ تن گندم شکسته شده است و تحویل گندم همچنان در تمام ایستگاههای تحویل گندم ادامه دارد.

کد خبر 6200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =