طرح ۲۲۰ هکتاری آبیاری بارانی بنیاد برکت در ازنا به بهره‌برداری رسید

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به نقش‌آفرینی بنیاد برکت این ستاد در توسعه کشاورزی گفت: در این راستا طرح آبیاری بارانی روستای اشرف‌آباد ازنا با سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی این ستاد با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کشور به صورت وبیناری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان، آیین افتتاح طرح آبیاری بارانی ۲۲۰ هکتاری بنیاد برکت در روستای اشرف‌آباد شهرستان ازنا، امروز پنج‌شنبه، یکم تیرماه با حضور دکتر نوروزی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛ مدیرعامل بنیاد برکت، رئیس بانک مرکزی، زیویار استاندار لرستان؛ ابراهیمی معاون اقتصادی استاندار، شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، فرماندار ازنا و جمعی از مسئولان‌ استانی و شهرستانی به صورت وبیناری بهره‌برداری رسید.

مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان در این مراسم با اشاره به گام بلند بنیاد برکت این ستاد برای توسعه کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آب؛ گفت: در این راستا طرح زنجیره سبز با هدف طرح‌های آبیاری نوین بارانی، کلاسیک، ثابت و نوار تیپ در استان اجرا می‌شود.

طائف در خصوص طرح آبیاری بارانی روستای اشرف‌آباد ازنا در ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با عاملیت بانک ملت و اعتبارات ۷۰۰ میلیون تومانی جهادکشاورزی استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان با اشاره به اینکه تعداد ۵ حلقه چاه در طرح آبیاری بارانی ۲۲۰ هکتاری بنیاد برکت در شهرستان ازنا حفر شده که با بهره‌برداری از آن به میزان قابل ملاحظه‌ای از هدررفت آب جلوگیری می‌شود، افزود: در طرح مدکور به کشت غلات، حبوبات از قبیل گندم، لوبیا، چغندرقند و هویچ اختصاص یافته است.

طائف با اشاره به اینکه در طرح ۲۲۰ هکتاری آبیاری بارانی بنیاد برکت در شهرستان ازنا ۱۰۹ نفر از کشاورزان مشارکت دارند، گفت: اجرای طرح زنجیره سبز با هدف استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش تولیدات کشاورزی در هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در دستور کار ستاد اجرایی قرار دارد.

کد خبر 6248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =