۴۰۰ گروه جهادی در طرح‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان‌شمالی مشارکت می‌کنند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی گفت: گروه های جهادی با توجه به نیاز جامعه هدف کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، معتادان بهبود یافته، مادران باردار نیازمند و افراد نیازمند را غربالگری می کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) محمد نبی شکیبایی روز شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: گروه های جهادی با توجه به نیاز جامعه هدف کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، معتادان بهبود یافته، مادران باردار نیازمند و افراد نیازمند را غربالگری می کنند.

وی افزود: همچنین ۱۳ خانه احسان در ۱۳ محله های سطح استان دایر و از این تعداد هشت مورد در بجنورد و مابقی در دیگر شهرستان ها است که در قالب حوزه های اقتصادی و اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی بیان کرد: خانه های احسان در طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار به منظور محرومیت زدایی و توانمندسازی و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار فعالیت دارند که در این طرح هر کوچه یک نماینده زیر ۳۰ سال به عنوان شهردار کوچه معرفی می شود و این شهرداران با برنامه ریزی منابع مالی را به سمت خانواده های نیازمند هدایت می کنند.

شکیبایی از جمله اقدامات انجام شده مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد در محله‌های کم برخوردار عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۶۰ تیم از ۱۳ محله کم برخوردار در۲ رده سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال حضور دارند که این مسابقات در سه سطح محلی، استانی و کشوری خواهد بود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان شمالی اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، استعداد یابی و شور و نشاط اجتماعی است که پارسال یک نفر از استان شناسایی و به برنامه ستاره ساز رسانه ملی دعوت شد.

توزیع ۱۵۰ بسته در پویش "لبخند مادری"

شکیبایی در ادامه سخنانش به اجرای پویش لبخند مادری در سطح استان اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۵۰ بسته شامل ۴۰ قلم مورد نیاز مادر و کودک از جمله انواع پوشاک، حوله، تب سنج، پتو و لوازم بهداشتی به ارزش هر بسته چهار میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند دارای بیش از سه فرزند در سطح استان توزیع شد.

وی افزود: همچنین امسال در نظر داریم ۶۵ بسته به خانواده های کم برخوردار که در سال۱۴۰۲ صاحب فرزند شده اند از این بسته ها بهره مند شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی بیان کرد: شناسایی این خانواده ها توسط گروه های جهادی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر انجام می شود.

36 محله کم برخوردار در خراسان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۶ محله در بجنورد، چهار محله در شهرستان شیروان و ۶ محله در اسفراین است.

بر اساس آخرین آمار اداره کل ثبت احوال استان؛ جمعیت بجنورد در حدود ۲۳۲ هزار نفر است که ۷۰ هزار و ۳۲۱ نفر معادل ۳۰ درصد در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند.

جمعیت ساکن در مناطق حاشیه شهر بجنورد متشکل از خانوارهایی هستند که از سایر شهرستان های این استان و حتی استان های دیگر به این محلات مهاجرت کرده اند.

۱۴ هزار و ۷۷۶ نفر معادل ۱۷ درصد جمعیت شهرستان شیروان و ۲ هزار و ۲۵۷ نفر معادل ۳.۵ درصد جمعیت شهرستان اسفراین در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.

کد خبر 6273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =