تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان خوزستان اولویت اصلی است

مجری برتر طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت گفت: تکمیل زنجیره ارزش افزوده و همچنین احیای کارخانجات و کارگاه‌های تولید و افزایش کشت علوفه در ۵ شهرستان استان خوزستان را امسال در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مصطفی باندری مجری برتر در مراسم ششمین گردهمایی مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در گفت وگو با روابط عمومی با بیان اینکه اولویت اولیه و اصلی ما در شهرستان‌های استان خوزستان اجرایی کردن طرح‌های بنیاد برکت و متناسب با نیاز منطقه بوده است گفت: طبق بازدیدهای میدانی که با همکاری تیم تسهیلگران در مناطق مختلف استان خوزستان از جمله ایذه، دهدز، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان انجام داده‌ایم احیا صنعت کشت و آبیاری تحت فشار در برخی از مناطق از جمله اندیکا، مسجد سلیمان و ایذه با توجه به صنعت دامداری ونیاز مردم این منطقه مورد هدف‌گذاری قرار گرفت.

 تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان خوزستان اولویت اصلی است

او با بیان اینکه پیش از این برای اولین بار در شهرستان ایذه کشت علوفه وآبیاری تحت فشار را با ۱۰ هکتار آغاز کردیم که د رحال حاضر این میزان کشت را در منطقه به ۱۲۰ هکتار رسانده این گفت: کشت علوفه از جمله شبدر نیاز منطقه بوده و با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در حال حاضر در ۵شهرستان این منطقه ۳۵۰ هکتار کشت علوفه و آبیاری تحت فشار انجام شده است.

باندری با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش افزوده و همچنین ایجاد شهرک‌های صنعتی در برخی از مناطق استان خوزستان را با همت بنیاد برکت در دستور کار خود قرار داده‌ایم افزود: در ربرخی از شهرستان‌های این استان شهرک صنعتی و یا کارخانه‌ای وجود نداشت که با همکاری تسهیلگران اقدام به راه اندازی کارگاه‌های کرده‌ایم که یکی از مهم‌ترین این کارخانجات برندسازی در حوزه عسل بوده است.

او افزود: در یکی از شهرستان‌های استان خوزستان پرورش زنبور عسل به صورت مرغوب در حال انجام بود که با برندسازی در این منطقه در حوزه عسل توانستیم چندین کارگاه در حوزه عسل با برند معروف راه‌اندازی کنیم.

 تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان خوزستان اولویت اصلی است

مجری برتر در استان خوزستان بیان کرد: در جهت حمایت از کارآفرینان در این منطقه اقدام به راه اندازی دو نمایشگاه بزرگ در این استان کردیم تا از طریق بازار فروشی برای محصولات کارآفرینان ایجاد شود.

باندری بیان کرد: بعد از کرونا بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و کارخانجات با مشکل مالی و ورشکستی روبرو شده بودند که با همت و حمایت بنیاد برکت اقدام به احیا این کارخانجات کرده‌ایم.

وی توضیح داد: امسال هم تکمیل زنجیره ارزش افزوده و همچنین همکاری با شرکت‌های دانش بینان و تولید محصولات استراتژیک را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و امیدوار هستیم که بتوانیم میزان طرح‌های اشتغال‌زایی را به بیش از ۱۶۰۰طرح برسانیم.

کد خبر 6274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =