۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

لبخندی به وسعت یک زندگی

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از سه قلوهای تازه متولد شده خراسان شمالی

سه قلوی های تازه متولد شده بجنوردی زیر چتر حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)
حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از سه قلوهای تازه متولد شده خراسان شمالی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان شمالی گفت: سه قلوی‌های تازه متولد شده استان زیر چتر حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفتند

اینجا زایشگاه بنت الهدی در بجنورد است؛ همان جایی که زندگی موج می زند و شوق امید در دل مادران پرواز می‌کند.

در و دیوار این بیمارستان بوی زندگی می دهد و صدای ناله‌های نوزدان تازه متولد شده جریان زندگی را شادمانه رقم می‌زند و چه نواهای دلنشینی که هر کس با شنیدن آن لبخند بر زبانش جاری می شود.

وجدان خفته هر انسانی در راهروهای این بیمارستان قدیمی بیدار می‌شود و چه زیبا؛ مادرانی که لذت شیرین زندگی را برای نوزادی فراهم کرده اند و چشم فردی دیگر را به این دنیای زیبا، روشن می کنند.

هر یک از اتاق‌های این بیمارستان با عکس‌هایی زیبا از کودکان آراسته شده است و پدرانی که دوان دوان در سنگ فرش آن گام‌ها را طولانی می‌کنند و همه این لحظات با تولد کودکی معصوم و زیبا قشنگتر می شود.

آری؛ صحبت از مادرانی است که این روزها رسالتشان از قبل سنگین‌تر شده و در ایامی که آدم‌ها به هر دلیلی خود را از داشتن فرزند بیشتر محروم می‌کنند در این راه قدسی گام برداشته اند و زیستن را به دیگران هم می‌بخشند.

این فرشته های مهربان دریچه جدیدی می‌گشایند و شادی را شکوفا می‌کند و محبت، عشق و مهربانی را ارزانی می‌کنند؛ این مادر است که از خود می‌گذرد و آینده را ترسیم می‌کند.

چه سبکبار می‌شوی وقتی که نهادهایی را می بینی که در کمک به طرح جوانی جمعیت از یکدیگر گوی سبقت را می‌ربایند و یکی با اهدای بسته "لبخند مادری" دیگری با درمان رایگان و دیگری با اهدای بسته بهداشتی سعی در کمک به مادران باردار دارند.

زایشگاه بنت الهدی بجنورد امروز میزبان مسوولان خراسان شمالی در آیین تجلیل از مادران سه قلو و ۲ قلوزایی بود و هر مسوولی به نوبه خود در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت تاکید کرد.

لزوم نهادینه شدن فرهنگ فرزندآوری

امام جمعه بجنورد در این آیین، فرزندآوری و جوان شدن جمعیت را ضرورت کنونی جامعه دانست و گفت: باید فرهنگ فرزند آوری و خانواده‌ها ترویج یافته و نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری اظهار کرد: نظام بهداشت و درمان و دستگاه‌های فرهنگ ساز باید در زمینه فرزند آوری و افزایش جمعیت فرهنگ‌سازی کنند و باور غلط فرزند کمتر را از بین ببرند.

وی افزود: برخی از افراد مسأله فقر را مطرح می کنند در حالی که خداوند وعده داده است که اگر ازدواج کنید؛ خدا رزق شما را می‌دهد و به افرادی که از ترس فقر فرزندان خود را می کشتند فرمودند «این ما هستیم که به آنها روزی می دهیم.»

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: خانواده ها ضمن اینکه باید به مساله ازدواج به شکل بسیار جدی بپردازند باید این سنت حسنه را آسان برگزار کنند تا جوانان به راحتی تشکیل خانواده دهند.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت در یک بازه زمانی در کشور حاکم بود اما اینک زمانه اقتضا به رشد جمعیت می کند.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: فرزند و فرزند آوری موجب شادی و نشاط زندگی می شود و علاوه برآن این فرزندان در دوران کهولت سن پدر و مادر دستگیر آنها خواهند شد که این خود حاکی از تحکیم نظام خانواده است.

تحویل بسته "لبخند مادری" به مادران چندقلوزا

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی در ادامه این آیین گفت: پویش «لبخند مادری» با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند از سال گذشته در این استان آغاز شده است و در مرحله نخست اجرای این طرح ۳۰ بسته شامل ۴۰ قلم مورد نیاز مادر و کودک از جمله انواع پوشاک، حوله، تب سنج، پتو و لوازم بهداشتی به ارزش هر بسته چهار میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند دارای بیش از سه فرزند در بجنورد توزیع شد.

محمدنبی شکیبایی افزود: شناسایی این خانواده ها توسط گروه های جهادی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر انجام می شود.

وی تصریح کرد: این طرح تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و در مراحل بعدی خانواده های بیش از سه فرزند دیگر شهرستان و دارای سه قلو از این بسته ها بهره مند می شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: تمامی اقلام این بسته‌ها، اجناس باکیفیت ایرانی هستند و با این اقدام از اشتغال‌آفرینی و رونق گرفتن چرخه تولید نیز حمایت می‌شود.

وی بیان کرد: در سالجاری این دومین مادر سه قلوزا است که در قالب پویش "لبخند مادری" از بسته های حمایتی بهره مند شده اند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.

کد خبر 6290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =