۳۰ هزار شهروند فارسی اطعام شدند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس از برگزاری طبخ و توزیع ۳۰ هزار پرس غذا به شکرانه عید غدیر در سطح شهرستان‌های استان با هدف ترویج سنت حسنه اطعام مؤمنین خبر داد.

حسین پورنورعلی در حاشیه توزیع این بسته‌های غذایی گرم، گفت: امروز در سایه ولایت این دستاورد بزرگ غدیر، جامعه اسلامی ما به سمت گسترش محبت و فضائل اهلی بیت (ع) می‌رود، بنابراین بر همه واجب است تا هر چند اندک این عید را پاس بداریم.

او با بیان اینکه طبق روایات متعدد اطعام کردن در روز عید غدیر بسیار حسنه و مورد تاکید است و باعث می‌شود که این سنت به دست فراموشی سپرده نشود، گفت: با توجه به اینکه در ایام عید ولایت تأکید بر اطعام است لذا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم با مشارکت در پویش احسان غدیر با عنوان اطعام علوی تعداد ۳۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان کرد.

او گفت: برای انجام این امر خداپسندانه ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است که ۳۰ درصد از این اعتبارات توسط ستاداجرایی و مابقی توسط گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی بوده است.

پورنورعلی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مناسبت عید سعید غدیر برای سومین سال متوالی و با همکاری ۴۰ گروه جهادی اقدام به پخت غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فارس یادآورشد که طبخ غذای گرم از جمله خدمات بنیاد احسان در بحران‌هایی مثل سیل و زلزله و برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است.

گفتنی است عید سعید غدیرخم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت‌های حسنه در این روز توزیع غذای رایگان به افراد یا همان اطعام مومن است.

انتهای پیام/

کد خبر 6344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =