همکاری مشترک ۱۵۰۰ میلیارد ریالی بنیاد ۱۵ خرداد و سازمان بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از تعریف همکاری‌های مشترک ۱۵۰۰ میلیارد ریالی میان این بنیاد و سازمان بهزیستی برای اجرای پویش‌های سلامت خبر داد.

حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان اضافه کرد: در طول یک‌سال و نیم گذشته و در راستای ماموریت و رسالت‌مان در حوزه سلامت، همکاری‌های مشترکی را با سازمان بهزیستی کشور در قالب پویش‌های مثبت حرکت ۱ و ۲، غربالگری تنبلی چشم کودکان و مناسب‌سازی مسکن معلولین عملیاتی یا برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

علیان‌زادگان تصریح کرد: جمع اعتبارات این تفاهم‌ها یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که از سوی منابع بنیاد ۱۵ خرداد و سازمان بهزیستی تامین می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در تشریح جزئیات تفاهم‌نامه‌های اجرای پویش‌های سلامت گفت: در پویش مثبت حرکت ۱ و ۲ و با هدف تامین تجهیزات توانبخشی افراد نیازمند، بیش از ۱۰ هزار قلم انواع ویلچر، عصا، واکر و تشک مواج از سوی بنیاد ۱۵ خرداد تهیه و از طریق ادارات کل استانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تحویل ادارات کل بهزیستی در مراکز استان‌ها شد.

علیان‌زادگان که در رویداد ملی ظرفیت‌سازی اجتماعی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه دیگری با سازمان بهزیستی و با منابع مشترک بنیاد ۱۵ خرداد و سازمان بهزیستی، مناسب‌سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی معلولین در دستور کار قرار دارد.
همکاری مشترک ۱۵۰۰ میلیارد ریالی بنیاد ۱۵ خرداد و سازمان بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی

وی درباره تفاهم‌نامه غربالگری تنبلی چشم کودکان نیز توضیح داد: در قالب این تفاهم‌نامه که سال گذشته به امضا رسید و از همان سال هم اجرایی شد، به ۱۴ هزار کودک کمک معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی، کمک‌هزینه خرید عینک پرداخت می‌شود.

 علیان‌زادگان ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دور جدید فعالیت‌هایش در سه حوزه محوری جمعیت، سلامت و عمرانی اجتماعی مشغول به خدمت‌رسانی در سراسر کشور است.

 مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در تشریح فعالیت‌های این بنیاد در حوزه عمرانی اجتماعی اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۲۸ مدرسه و ۶۰۰ خانه بهداشت در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسیده که منابع آن به شکل کامل از سوی بنیاد تامین شده است. همچنین ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی در مناطق کم‌برخوردار کشور در دستور کار قرار دارد که از این تعداد، ۱۰ خوابگاه به بهره‌برداری رسیده و ۵ خوابگاه نیز تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در پایان ضمن ابراز امیدواری برای همکاری بیشتر با بهزیستی تاکید کرد: سازمان بهزیستی مهم‌ترین شریک اجتماعی ما است و امیدواریم با هم‌افزایی بیشتر بتوانیم همکاری مداوم و پیوسته‌ای با این سازمان در راه خدمت‌رسانی به بندگان خوب خدا داشته باشیم.

کد خبر 6352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =