سفره احسان غدیر در استان سمنان

همزمان با روز عیدغدیر بیش از ۴۰هزار پرس غذای گرم باحمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در استان سمنان پخت و توزیع شد.

حامد احمدی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان سمنان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، عید ولایت علی بن ابی طالب(ع) در ادامه افزود  : این عید  یکی از بزرگترین اعیاد مسلمان است که به عیدالاکبر در روایات از آن یاد شده است. در این عید مبارک به جز عیدی دادن سیدها که از قدیم رسم بوده، اطعام و غذا دادن به مومنان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

امام رضا(ع) درباره فضیلت این روز غدیر می فرمایند: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً کَانَ کَمَنْ أَطْعَمَ جَمِیعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الصِّدِّیقِین‏؛ هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد(اقبال الاعمال، ج 1، ص465)

احمدی افزود: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تکریم اعیاد دهه ولایت و ترویج سنت حسنه اطعام علوی همزمان با عید سعید غدیر خم با برگزاری پویش #احسان_غدیر نسبت به حمایت از گروه‌های مردمی جهادی، هیئت‌های مذهبی و مساجد جهت طبخ غذای گرم و توزیع آن در بین خانواده های محروم و کم برخوردار اقدام می‌نماید.

سفره احسان غدیر در استان سمنان


حامد احمدی در ادامه افزود:  با هماهنگی های انجام شده انشالله در روز عید غدیر بیش از ۴۰ هزار پرس غذای گرم در نقاط مختلف استان پخت و با اولویت خانواده های کم برخوردار توزیع می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در پایان افزود: بیش از ۷۰ مجموعه جهادی،هیات مذهبی و مساجد در این پویش مسئولیت پخت و توزیع غذا را عهده دار می شوند.

کد خبر 6363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =