برداشت 140 هزار تن محصول کشاورزی از سطح دیمزارهای ایلام  

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام،از برداشت بیش از 140 هزار تن محصول کشاورزی (غلات، حبوبات و...) از سطح دیم‌زارهای استان خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام، «محمد زارع» در جلسه ستادی جهش تولید در دیمزارهای استان، اظهار کرد: با لطف خداوند متعال، نزولات جوی مناسب، تلاش مجموعه‌ی همکاران در بخش جهش تولید و همکاری بسیار خوب سازمان جهادکشاورزی، طی سال زراعی جاری بیش از 140 هزار تن محصولات کشاورزی مختلف از سطح زیر کشت دیمزارهای استان برداشت شده است. 

وی، با بیان اینکه جمله‌ی «از تو حرکت از خدا برکت» امسال در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان محقق شد، افزود: مجموع تعهد تولید در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان طی سال زارعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ حدود 105 هزار تن بود که با توجه به بارش رحمت الهی و تلاش مجموعه همکاران، میزان تولید از سطح دیمزارهای استان به 140 هزار تن رسید.   

زارع، با اشاره به اینکه در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ حدود ۸۰ هزار سطح زیر کشت دیمزارها در استان بوده و در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ به ۱۰۰ هزار هکتار (صد هزار هکتار) افزایش پیدا می‌کند،خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ هزار کشاورز در ۱۲ شهرستان و ۵۰۰ روستا در اجرای طرح جهش تولید فعال بوده‌اند. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، تحویل کودهای بذرمال، کودهای اسید آمینه و NPK، تسهیلات قرض‌الحسنه خرید ماشین‌های کشاورزی، کمک هزینه بیمه  محصولات، آموزش کشاورزان، بکارگیری ۱۵۰ نفر کارشناس و مدیر، را از جمله حمایت‌های ستاد اجرایی از کشاورزان عنوان و خاطرنشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده در سال زراعی جاری توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این راستا، بیش از ۲۳ میلیارد تومان بوده که در سال زارعی آینده با توجه به افزایش سطح زیر کشت و حمایت بیشتر از کشاورزان دیمکار استان، این رقم نیز افزایش پیدا خواهد نمود. 

وی نقطه قوت اجرای این طرح را همکاری و هم‌افزایی مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و جهاد کشاورزی با کشاورزان و نظارت دقیق دانست و تصریح کرد: نظارت دقیق و هدایتگری‌ها موجب جلوگیری از هرگونه انحراف و تحقق واقعی طرح‌ها می‌شود که این مقوله مهم سرلوحه کار ما در اجرای این طرح قرار داد.

کد خبر 6469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =