نمایشگاه حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله در مازندران برپا شد

نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای طرح توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار طرح تحول ۲۰۲۰ ، با تولیت ۴ دستگاه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) که در ۵۶ محله کم برخوردار استان مازندران فعالیت می‌کنند برپا شد.

طرح تحول ۲۰۲۰ با هدف کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء سطح برخورداری در مناطق کمتر برخوردار، با هم‌افزایی بین دستگاهی اجرا می شود که با استفاده از ظرفیت محلی گام برمی‌دارد.

"علی آقا محمدی" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محله کشور، در بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: این طرح که با هدف توانمند سازی ۲۰۲۰ محله در سراسر کشور اجرایی شده است، در استان مازندران نیز با مشارکت دستگاه های مسئول به خوبی در حال پیشبرد اهداف می باشد.

وی با اشاره به اینکه انسجام اولیه به وجود آمده است اما قابلیت آن را دارد که کارها با سرعت بیشتری پیش برود ،خاطرنشان کرد: زیر ساختهای اولیه به وجود امده در زمینه مسکن، اشتغال، تغذیه، سلامت، تحصیل، ورزش، فرهنگ و مذهب هفت هدف توانمند سازی محلات ۲۰۲۰ است که امیدواریم مازندران به‌عنوان استان توانمند در این حوزه معرفی شود.

این‌مسئول با اشاره به اینکه بودجه های ستاد توانمند سازی در داخل نهادها است و حمایت کامل و همه جانبه از طرح‌ها می‌شود، تصریح کرد: ستاد توانمندسازی موافق نامه برای بیمه سلامت شش میلیون ایرانی را دریافت کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۰۰۰ و در سال بعد ۶۰۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت پرداخت می ‌شود که بیماران صعب‌العلاج نیز دراین ردیف قرار دارند.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز گفت: طرح ۲۰۲۰ یکی از اتفاقات مهم با توجه به نگاه دولت به محرومیت زدایی در کشور است.

وی از شناسایی ۵۶ محله آسیب پذیر در مازندران خبر داد و گفت: با توجه به نقش ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر، مازندران می‌تواند مانند لشکر ظفرمند ۲۵ کربلا در این مسیر نیز خط شکن باشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه دربحث مسکن ملی مناطق کمتر برخوردار مورد توجه قرار دارند، گفت: ‌در توانمند سازی مناطق آسیب دیده، مردمی سازی کار، مورد تاکید ما قرار دارد.

نمایشگاه طرح ۲۰۲۰ با ۳۰ غرفه از تاریخ ۱۸ مرداد ماه به مدت سه روز در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

کد خبر 6578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =