فراهم شدن 5 هزار فرصت شغلی با ایجاد 4هزار و500 طرح اشتغالزایی در دو استان کشور با همکاری بنیاد برکت

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: با همکاری بنیاد برکت 4هزار و500 طرح اشتغالزایی در دو استان بزرگ کشور در قالب طرح‌های منبت‌کاری، سفالگری و راه‌اندازی کارگاه‌های ساخت قطعات خودرو ایجاد شده است.

مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان اینکه امسال در استان همدان هدف‌گذاری ایجاد 3هزار طرح اشتغالزایی صورت گرفته است گفت: با ایجاد این سه هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور با کمک و همت تسهیلگران، شاهد اشتغال 5 هزار نفر در این استان خواهیم بود.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور با اشاره به اینکه شهرهای استان همدان از جمله نهاوند، کبودرآهنگ و ملایر در حوزه‌های مبل و منبت‌کاری، سفالگری، راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی و کارگاه‌هایی برای ایجاد اشتغال در منزل تمرکز کرده است گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 700 طرح در این استان ایجاد شده است.

او ادامه داد: ایجاد بسترهای کارگاهی برای ساخت قطعات خودرو همچنین ایجاد کارگاه‌های خیاطی از جمله برنامه‌های است که در این بخش باید برنامه‌ریزی شود.

نیازی با تاکید بر اینکه در سایر استان‌ها از جمله استان قم هم هدف‌گذاری برای ایجاد هزار و 500 طرح اشتغالزا در دستور کار قرار گرفته است و تا به امروز 500 طرح اجرایی شده است گفت: این طرح‌های اشتغالزایی در تمامی رسته‌ها از جمله صنایع دستی، خیاطی، مشاغل فنی و خدمات عمومی اجرایی شده است.

فراهم شدن 5 هزار فرصت شغلی با ایجاد 4هزار و500 طرح اشتغالزایی در دو استان کشور با همکاری بنیاد برکت

مرتضی نیازی اشاره داد: با معاونت امور زنان در قالب طرح شمسا در استان قم تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که از طریق آن برای بانوان سرپرست خانوار و بانوانی که مشکل دارند فرصت‌های شغلی ایجاد شده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال، اجرای ۷ هزار طرح حمایت از اقشار خاص در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد که از این تعداد، ۲ هزار طرح در جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۵۰۰ طرح حمایت از کولبران و سوخت بران، هزار طرح خانواده شهدا و ایثارگران، ۵۰۰ طرح زندانیان آزادشده و خانواده زندانیان و ۵۰۰ طرح طلاب و خانواده طلاب از جمله طرحهای حمایتی بنیاد برکت است.

نیازی  تصریح کرد: بنیاد برکت امسال ۱۵۰۰ طرح حمایت از معلولین و خانواده های آنها را هم در دستور کار دارد.

کد خبر 6634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =