برجسته‌نگار هوشمند در اختیار نابینایان مناطق محروم قرار گرفت

به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام برجسته‌نگار هوشمند در اختیار نابینایان مناطق محروم قرار گرفت.

محمدرضا دهقان رییس مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده بنیاد ۱۵ خرداد از توزیع برجسته‌نگار هوشمند در میان کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و افزود: این تبلت‌ها برای نابینایان و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان امکان استفاده از متون کتابخانه‌ای را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون تعدادی از این برجسته‌نگارهای هوشمند تهیه و در اختیار کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم کشور از جمله در استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، بوشهر، گرگان، آذربایجان غربی، فارس و خراسان جنوبی قرار گرفته است.

رییس مرکز نوآوری «مثبت پنج» درباره ویژگی‌های برجسته‌نگار هوشمند توضیح داد: این تبلت مخصوص نابینایان توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی ساخته شده و با برخورداری از وزن و حجم کم صفحه کلید، نمایشگر بریل و خروجی صوتی، قابلیت تبدیل متن به گفتار را دارد.

دهقان تاکید کرد: از مزایای عمده این برجسته‌نگار هوشمند در مقایسه با نمونه مشابه خارجی می‌توان به پشتیبانی کامل از زبان فارسی، پشتیبانی فنی در داخل کشور، شناسایی خودکار توسط سیستم عامل و قیمت ارزان‌تر اشاره کرد.

به گفته رییس مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده بنیاد ۱۵ خرداد، تبلت مخصوص نابینایان از قابلیت تنظیم میزان برجستگی نقاط بریل و ویرایش پایه دوزبانه فارسی و انگلیسی نیز برخوردار است.

دهقان تصریح کرد: این برجسته‌نگار هوشمند به دلیل داشتن خروجی‌های بریل و صوتی، سیستم عامل، قابلیت شارژ و وزن و حجم کم بهترین وسیله کمکی توانبخشی برای نابینایان ایرانی به‌شمار می‌رود.

کد خبر 6637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =