مسئولان برای رفع مشکلات خانواده 10 فرزندی بیرجندی پای کار آمدند

به دنبال انتشار گزارش «طعم شیرین زندگی در کنار 10 فرزند» در خبرگزاری شبستان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و کمیته امداد خراسان جنوبی برای حل مشکلات این خانواده پای کار آمدند.

این گزارش روایتی از زندگی خانم «مریم براتی» مادری موفقی در تربیت 10 فرزند در محله ای از مهرشهر بیرجند بود که با کمک همسرش و با حقوق کارگری توانسته‌ بودند زندگی شیرینی برای خود مهیا کنند.

خانم براتی در این گزارش در گفت و گو با  خبرنگار شبستان ضمن گذری بر زندگی شیرین خود در کنار فرزندانش از سختی های پیش رویش از جمله نداشتن ماشین لباسشویی، هزینه های بالای تحصیل، پوشاک و خرج و مخارج فرزندان برایمان گفت.

مسکن، مهمترین دغدغه پدر و مادر این خانواده بود تا بعد از سال‌ها ‌رنج مستاجری و خانه به دوشی بتواند سرپناهی برای فرزندان خود مهیا کند.

این مسئله بسیاری از مدیران را به خانه «باباجی» کشاند و در راستای رفع مشکلات این خانواده؛ سید مجتبی موسوی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خراسان جنوبی مبلغ 10 میلیون تومان کمک هزینه مالی جهت سفر به مشهد مقدس را پرداخت کرد.

بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان جنوبی همچنین یک بسته لبخند مادری برای فرزند شیرخوار خانم براتی به ارزش پنج میلیون تومان شامل 40 قلم لوازم اولیه مورد نیاز نوزاد تا دو سالگی را به این خانواده اهداء کرد.

همچنین بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لوازم اساسی و مورد نیاز این خانواده 10 فرزندی شامل یک تخته فرش، یک دستگاه ماشین لباسشویی و یک دستگاه تلویزیون به این خانواده اهداء شد.

کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی هم پس از انتشار این گزارش در خصوص مساعدت سه بسته غذایی و هزینه های تحصیل فرزندان مساعدت هایی را داشت.

با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) به این خانواده یک دستگاه یخچال اهداء شد.

همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن به مبلغ 500 میلیون ریال، کمک ایاب و ذهاب و اقامت به میزان 100 میلیون ریال از دیگر کمک های کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده خانم براتی است.

گفتنی است با کمک این نهاد حمایتی خانواده 10 نفره «باباجی» دارای 34 حامی شده است که ماهیانه سرانه کمک این حامیان به فرزندان 20 میلیون ریال است.

مسئولان برای رفع مشکلات خانواده 10 فرزندی بیرجندی پای کار آمدند

کد خبر 6811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =