اجرای طرح کاروان سلامت دام در سراسر کشور

با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همکاری ۱۴ گروه جهادی در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، مازندران، گیلان و البرز، بیش از ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین تحت ویزیت و درمان توسط نیروهای متخصص قرار گرفتند. این طرح طی بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۷ فروردین ۱۴۰۲ برگزار گردید که در آن ۱۰۵ جهادگر دامپزشک شرکت داشتن

دراسفند ماه سال ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ به منظور ارائه خدمات به مناطق محروم در قالب طرح کاروان سلامت دام و با حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همکاری ۱۴ گروه جهادی در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، مازندران، گیلان و البرز، بیش از ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین تحت ویزیت و درمان توسط نیروهای متخصص قرار گرفتند.
این طرح طی بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۷ فروردین ۱۴۰۲ برگزار گردید که در آن ۱۰۵ جهادگر دامپزشک شرکت داشتند.

کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری هدف اصلی اجرای این کاروان است.

مقابله با انگل‌های دامی، استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی، واکسیناسیون به موقع دام‌ها و درمان دام‌های بیمار می‌تواند با جلوگیری از وقوع بیماری و تلفات علاوه بر حفظ سلامت جمعیت دامی، میزان سود حاصله از نگهداری دام‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

در مرحله دوم ارائه خدمات دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است چرا که با توسعه، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی، بهره‌وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.

کد خبر 6821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =