مسابقات ملی فوتبال خیابانی جام شهدای 15 خرداد به کوشش قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات در تهران برگزار گردید.

افتتاحیه این مسابقات در دو رده سنی 12-15 / 15-18 سال به استعداد 18.168 نفر در 480 محله کمتر برخوردار در قالب 5066 تیم در مجموعه فرهنگی اردویی شهید باهنر تهران برگزار شد.

مسابقات ملی فوتبال خیابانی جام شهدای 15 خرداد به کوشش قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات در تهران برگزار گردید.

افتتاحیه این مسابقات در دو رده سنی 12-15 / 15-18 سال به استعداد 18.168 نفر در 480 محله کمتر برخوردار در قالب 5066 تیم برگزار شد.این رویداد ورزشی در سه سطح محلی ، استانی ، برگزار و سطح ملی آن در روزهای سه شنبه 11الی پنجشنبه 13 مهرماه 1402 در مجموعه فرهنگی اردویی باهنر تهران برگزار شد.

مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد در محلات کمتربرخوردار با هدف شناسایی استعدادهای برتر و در حوزه فوتبال  و همچنین آموزش و سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت انجام کارهای گروهی، در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال، اجراشده شده است.

 مسابقات نهایی در ابتدا به طور گروهی و در مرحله بعد به صورت حذفی و با حضور ناظرین محلی، استانی و همچنین با ثبت سیستمی ریزاطلاعات بازیکنان، بازی‌ها، نتیجه بازی‌ها و نیز قرعه کشی اتوماتیک در سامانه ۳jam.ir  انجام گرفت.

در اختتامیه بازی ها که با حضور محسن رضایی دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، علی آقا محمدی رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار، مهدی تاج  رئیس فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی رئیس کمیته جوانان و دیگر مسئولان برگزار شد از تیم‌های اول تا سوم در هر رده سنی تقدیر به عمل آمد.

                                                                     مسابقات ملی فوتبال خیابانی جام شهدای 15 خرداد به کوشش قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات در تهران برگزار گردید.                                    

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در اختتامیه مسابقات فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد گفت: بابت برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد خوشحال هستم چراکه برای توسعه فوتبال از طریق همین مدارس و محلات اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد: این مسابقات به همت  آقا محمدی رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار انجام می‌شود و و از ایشان و هم از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تشکر می‌کنیم که این آغاز گر خوبی است و از فدراسیون فوتبال هم دوستان حضور پیدا کردند و استعدادیابی را انجام می‌دهند چراکه بازیکنان از دو هزار و ۲۰ محله انتخاب شدند. از فدراسیون فوتبال استعدادیاب ها، اعضای هیئت رئیسه، رئیس کمیته جوانان حضور دارند تا بتوانیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

حضور تیم جدید با نام ۲۰۲۰ در لیگ

علی آقا محمدی رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار هم گفت: مسابقات فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد را در محلات انجام می‌دهیم و بچه‌ها در رده سنی (۱۲ تا ۱۵) و (۱۵ تا ۱۸) که مایل باشند تیم‌های ۶ نفره تشکیل می‌دهند و بعد در محله خودشان قهرمان مشخص می‌شود و در ادامه در سطح استان بازی می‌کنند و در آخر مسابقات در سطح ملی برگزار می‌شود.

او افزود: امسال در اختتامیه ۶۲ تیم با ۳۷۲ بازیکن حضور پیدا کردند و برای رده سنی (۱۲ تا ۱۵ سال) تیم  علمدار اصفهان قهرمان، شهید شهابی پور هرمزگان و شهدای بیسیم تهران دوم و سوم و همچنین (۱۵ تا ۱۸ سال) شهدای محمودآباد کهکیلویه و بویر احمد قهرمان، شهید کیانی خوزستان و شهید بصیری آذربایجان شرقی دوم و سوم شدند.

آقا محمدی درباره حضور تیم جدید با نام  ۲۰۲۰  در لیگ خبر داد و گفت: استعدادیابی‌ها در سطح استان و ملی بازیکن‌های با استعداد را شناسایی می‌کنند و از آن‌ها قرار است تیمی با نام ۲۰۲۰ را در لیگ داشته باشیم چراکه ستاد اجرایی فرمان امام در  دو هزار و ۲۰ محله خانه احسان دارد و شناسایی بازیکن‌های با استعداد انجام می‌شود و منتخب بازیکنان بااستعداد در تیم ۲۰۲۰ حضور خواهند داشت.

 در ادامه محمد حسین رحمانی خلیلی مدیر قرارگاه ستاد اجرایی فرمان امام بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان امام در قالب خانه‌های احسان در ۴۴۰ محله کمتر برخوردار کشور فعالیت می‌کند که ثبت نام  این مسابقات در این محلات انجام شد و بچه‌ها در قالب تیم های  ۳ تا ۶ نفره ثبت نام کردند  و در سطح محله و استان بازی‌ نمودند و حالا بعد از ۲ روز که اردو در مجموعه شهید باهنر و بازی‌های پایانی انجام شد، اختتامیه این مسابقات را برگزار کردیم.او افزود: این مسابقات با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در قالب شعار ایران جوان برگزار شد.رحمانی خلیلی درباره  تاثیر این مسابقات در استعداد یابی در سطح کشور توضیح داد: این روزها فوتبال یک بازی معمولی نیست بلکه یک پدیده اجتماعی به حساب می‌آید و بچه‌ها در این سن کار تیمی را یاد می‌گیرند، اطاعت پذیری از مربی و داور آموزش می‌بینند و ما به دنبال این هستیم که این مسابقات یک پیوستی است برای اقدامات اجتماعی که در محلات انجام می‌شود. علاوه بر این که بچه‌های کمتر برخوردار متأسفانه دیده نمی‌شوند و فرآیندی نیست که فوتبال بچه‌ها دیده شود بعضی از برنامه‌های تلویزیونی در این حوزه کار کردند، اما اینجا نفر به نفر استعداد یا  بچه‌ها را رصد می‌کند و نمره می‌دهد و از این بچه‌ها سه بازیکن قرار است برای لیگ انتخاب شود.او عنوان کرد: این مسابقات قرار است ادامه دار باشد و در سال آینده با عنوان جام شهدای ۱۵ خرداد انجام می‌شود و فراخوان این مسابقات  را در رسانه ملی اعلام می‌کنیم همچنین خانه احسان که در محلات سطح کشور  داریم انجام می‌دهیم.

مسابقات ملی فوتبال خیابانی جام شهدای 15 خرداد به کوشش قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات در تهران برگزار گردید.                                               مسابقات ملی فوتبال خیابانی جام شهدای 15 خرداد به کوشش قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات در تهران برگزار گردید.

مسابقات ملی فوتبال خیابانی جام شهدای 15 خرداد به کوشش قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات در تهران برگزار گردید.                                                مسابقات ملی فوتبال خیابانی جام شهدای 15 خرداد به کوشش قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات در تهران برگزار گردید.

کد خبر 6832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =