رتبه برتر ستاد اجرایی لرستان در طرح ملی «جهش تولید در دیمزارها»

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان در مجموع ارزیابی‌های کمیته فنی و بازدیدهای میدانی ملی و استانی رتبه برتر کشور در طرح ملی جهش تولید در دیمزارها را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان، در آیین تقدیر از منتخبین طرح ملی جهش تولید در دیمزارها؛ که امروز، ۱۸ مهرماه با حضور مسئولان کشوری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد از مجید طائف مدیرکل ستاد اجرایی لرستان به‌سبب کسب رتبه برتر در ابرطرح جهش تولید تقدیر به‌عمل آمد.

براساس این گزارش ستاد اجرایی لرستان براساس ارزیابی و نظارت مستمر بر عملکرد ارکان اجرایی و نیز باتوجه به داده‌های ثبت شده در سامانه و بازدیدهای میدانی ناظرین ملی و استانی، ارزیابی هفتگی جلسات کمیته فنی و پیشرفت فیزیکی و دیگر شاخص‌های طرح، رتبه برتر کشور را در سال زراعی ۱۴۰۲_,۱۴۰۱ کسب کرد.

دکتر مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان در آیین تقدیر از منتخبین طرح ملی جهش تولید در دیمزارها، بیان کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارها با همکاری و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مجریت سازمان جهاد کشاورزی در یک دوره پنج ساله، با هدف اصلاح زیرساخت‌ها و ساماندهی(بررسی تنگناها و اصلاح روشهای معمول، مکانیزاسیون، خاکورزی حفاظتی، تغذیه، تناوب، مدیریت مزرعه، تامین بذر محصولات اساسی و…..) در مرحله سومین سال اجرا است.

وی با اشاره به ظرفیت این طرح، یادآور شد: با استفاده از این طرح پتانسیل دیمزارها در لرستان افزایش می‌یابد و همچنین با ارتقاء ضریب امنیت غذایی و ملی می‌توانیم از آثار مثبت آن بهره ببریم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به هدف‌گذاری اجرای طرح جهش تولید در ۳۵۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان، افزود: تاکنون ۳۴۱ هزار هکتار از دیمزارهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته است که در این زمینه تحقق ۹۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مجید طائف، تامین ۲۵۵ دستگاه ادوات کشاورزی و تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه، بیمه محصولات، کمک به تولید بذر، کمک به تامین ادوات و ماشین آلات کشاورزی، هزینه‌های ساختاری، هزینه های آموزش پرسنل، هزینه‌های آموزش کشاورزان، هزینه‌های نظارت و کمک‌های فنی موسسه دیم، هزینه‌های تناسب اراضی و…. را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بر شمرد.

کد خبر 6847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =