بازدید مدیر اشتغالزایی بنیاد برکت از تولید انبوه پکیج‌های خورشیدی در شهرکرد

مدیر طرح‌های اشتغالزایی منطقه یک بنیاد برکت از تولید پکیج‌های خوردشیدی در شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

یک شرکت دانش‌بنیان در استان چهارمحال و بختیاری با حمایت بنیاد برکت به عنوان یکی از سه شرکت دارای مجوز از شرکت توانیر به تولید انبوه پکیچ‌های خورشیدی دست یافت.

بازدید مدیر اشتغالزایی بنیاد برکت از تولید انبوه پکیج‌های خورشیدی در شهرکرد

محسن مردعلی؛ مدیر طرح‌های اشتغالزایی منطقه یک بنیاد برکت عصر سه‌شنبه در بازدید از این شرکت دانش‌بنیان اظهار داشت: این شرکت دانش‌بنیان جزو اولین شرکت‌هایی به شمار می‌رود که موفق به تولید انبوه پکیچ‌های خورشیدی شده است و توانسته مشکلی از مشکلات کشور را برطرف کند از همین رو حمایت از آن در اولویت برنامه‌های بنیاد برکت قرار دارد.

بازدید مدیر اشتغالزایی بنیاد برکت از تولید انبوه پکیج‌های خورشیدی در شهرکرد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری نیز در این برنامه اظهار داشت: بنیاد برکت با اعطای تسهیلات اشتغالزایی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و این موضوع می‌تواند در رفع نیازهای استان و کشور موثر واقع شود.

محمود ابراهیمی افزود: پکیچ‌های خورشیدی قابل حمل تولیدی از سوی این شرکت عملکرد خوبی داشته و در مناطق عشایری استان توزیع شده و تولیدات این شرکت روشنایی‌بخش مناطقی که از نعمت برق‌رسانی بی‌بهره‌ هستند، شده است.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از شرکت‌های دانش‎بنیان استان، تصریح کرد: از تمامی شرکت‌هایی که دارای ظرفیت بوده و می‌تواند مشکلی را حل کرده و در جهت خدمت مردم باشند حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نگین مهرتاب تاراز یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری که به تازگی موفق به تولید انبوه پکیچ‌های خورشیدی شده است نیز در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کردیم و در نهایت در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب گواهی دانش‌بنیان شده و به مرحله تجازی‌سازی و تولید انبوه دست یافتیم.

اسماعیل حیدری، ظرفیت تولید سالانه این شرکت را حدود یک‌هزار پکیچ خورشیدی قابل حمل اعلام کرد و گفت: بی‌شک در ادامه تولیدات این شرکت توسعه پیدا می‌کند و می‌توان علاوه‌بر اشتغالزایی بیشتر می‌توان نیاز عشایر استان را هم پاسخ داد.

وی تصریح کرد: پکیچ‌های این شرکت برق ۲۲۰ ولتی برای استفاده از تلوزیون، روشنایی چادرهای عشایر و شارژ گوشی همراه تولید می‌کند.

بازدید مدیر اشتغالزایی بنیاد برکت از تولید انبوه پکیج‌های خورشیدی در شهرکرد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نگین مهرتاب تاراز تصریح کرد: در پکیچ‌های خورشیدی از باطری لیتیوم استفاده شده است و این مزیت را دارد که پکیچ‌ها با توان و قدرت گذشته اما سبک‌تر تولید می‌شود و حمل و نقل آن راحت‌تر انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تاکنون موفق به تولید ۲۷۵ دانش فنی شده‌اند که از این تعداد ۹۷ دانش فنی تجاری‌سازی شده و طی سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و واحدهای رشد در این استان به ثبت رسیده است.

از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان، ۲ شرکت خلاق بوده و ۳۸ شرکت نیز دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است. علاوه‌برآن شرکت‌های دانش‌‎بنیان چهارمحال و بختیاری برای حدود یک هزار نفر در این استان اشتغالزایی کرده است.

کد خبر 6859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =