بنیاد برکت از ۳۲۰ هزار طرح اشتغالزایی در کشور حمایت کرده است

مدیر طرح‌های اشتغالزایی منطقه یک بنیاد برکت کشور گفت: این نهاد با حمایت از ۳۲۰ هزار طرح اشتغالزایی در کشور یک میلیون فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

محسن مردعلی روز سه‌شنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان با اشاره به اینکه بنیاد برکت به عنوان یک نهاد تخصصی اشتغال در کشور از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در تمامی نقاط کشور به ویژه استان‌های کمتربرخورداری نظیر چهارمحال و بختیاری اقدامات بسیاری از طریق شبکه اجرایی یک هزار نفری خود انجام داده است و در تلاش هستیم این فعالیت‌ها همچنان با قوت تداوم یابد تا بتوان به نیازهای اساسی کشور بخوبی پاسخ داد.

وی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان را از برنامه‌های مهم این نهاد برشمرد و گفت: طی سال‌های اخیر از یک هزار و ۱۳۲ شرکت دانش‌بنیان در کشور حمایت شده که از این تعداد ۱۳۸ طرح در استان چهارمحال و بختیاری است.

مدیر طرح‌های اشتغالزایی منطقه یک بنیاد برکت کشور با بیان اینکه ۱۳ درصد طرح‌های دانش‌بنیان مورد حمایت بنیاد برکت در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است، تصریح کرد: در مجموع برای حمایت از این تعداد شرکت تاکنون ۱۸ میلیارد تومان از سوی بنیاد برکت سرمایه‌گذاری شده است.

مردعلی یادآور شد: حمایت‌های بنیاد برکت از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان بسیار موثر واقع شده به‌طوریکه گردش مالی این شرکت‌ها در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و صادرات محصولات این شرکت‌ها به کشورهایی نظیر روسیه، گرجستان و ارمنستان برای استان و کشور ارزآوری داشته است.

به گزارش ایرنا، بنیاد برکت آذرماه ۱۳۸۶ در حوزه‌های کارآفرینی و ایجاد توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم ایران زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع مشکل محرومان و آباد کردن روستاها آغاز به کار کرد.

بنیاد برکت ماموریت خود را مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کمک به آبادانی و توسعه فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی، کمک به ارتقای سطح سلامت و توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات حمایتی، بیمه‌ای و مالی به محرومان متمرکز کرده است.

کد خبر 6860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =