توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ایجاد ۱۰هزار شغل جدید با حمایت بنیاد برکت

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از زنان سرپرست خانوار که متقاضی اشتغال یا دارای طرح‌های کارآفرینی هستند حمایت می‌کند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این خبر گفت: تا به امروز ۳۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی در قالب مدل اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) برای زنان سرپرست خانوار مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی شده که ایجاد ۱۰ هزار شغل را به دنبال داشته است.

رضا راضی‌زاده افزود: بنیاد برکت در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، ارائه آموزش و مهارت‌های کارآفرینی به آن‌ها را در مناطق محروم ۲۸ استان کشور در دستور کار دارد.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی این ۳۲۵۰ طرح را ۲۹۲۵ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، علاوه بر آن‌که کانون خانواده‌شان ثبات پیدا می‌کند و به درجه قابل قبولی از رفاه می‌رسد، از آسیب‌های اجتماعی نیز مصون می‌مانند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه با تاکید بر حمایت این بنیاد از زنان سرپرست خانوار کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات بودجه‌ای و کمبود منابع که دستگاه‌های ذیربط و دست‌اندرکار مسائل زنان سرپرست خانوار با آن دست به گریبان هستند، بنیاد برکت در مناطق هدف خود به این موضوع ورود کرده و توانمندسازی این زنان را از طریق اشتغال‌زایی به عنوان یکی از اهدافش تعریف کرده است.

راضی زاده ادامه داد: بنیاد برکت در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور از زنانی که دارای توانمندی‌ها و مهارت‌های کافی برای اشتغال و حتی ارائه طرح‌های کارآفرینی هستند حمایت می‌کند.    

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام افزود: تا به امروز برای زنان سرپرست خانوار ۲۸ استان از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، مازندران، لرستان، اصفهان و خراسان جنوبی اشتغال ایجاد شده است.

راضی زاده توضیح داد: هدف ما در بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از طریق ایجاد درآمد پایدار است و این توانمندسازی باعث تحول در همه ارکان زندگی آن‌ها خواهد شد.
 
وی با اشاره به شناسایی و معرفی زنان سرپرست خانوار متقاضی اشتغال توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت عنوان کرد: با توجه به شناختی که تسهیل‌گران از جوامع محلی دارند، این زنان کارآفرین و متقاضی اشتغال را معرفی می‌کنند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: از هر زن سرپرست خانواری که طرحی برای اشتغال‌زایی داشته باشد با آموزش و توانمندسازی حمایت می‌کنیم. همچنین اگر طرحی را برای کارآفرینی ارائه دهند که برای دیگران نیز ایجاد اشتغال کند مورد حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام قرار خواهند گرفت.

کد خبر 699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =