اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان

مهندس مجید طائف از اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان در سال زراعی جاری با نظارت و حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و همکاری سازمان جهادکشاورزی لرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی لرستان؛ مهندس مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان، امروز، ۱۰ آبان‌ماه با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیم‌ زارهای لرستان در سال زراعی جاری، اظهار کرد: این طرح با نظارت و حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و همکاری سازمان جهاد کشاورزی آغاز شده است. 

وی خاطرنشان کرد: این طرح محصولات دیم غلات، حبوبات و گیاهان روغنی و گیاهان علوفه‌ای و گیاهان دارویی را شامل و در حال اجرا است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با بیان اینکه به افراد متقاضی اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان تسهیلات بانکی ارزان قیمت، ارائه‌ می‌شود افزود: همچنین تخفیف هزینه بیمه محصولات و تامین تسهیلات موردنیاز برای خرید ماشین آلات کاشت و برداشت به متقاضی داده می‌شوند.  

طائف بیان داشت: در سال گذشته تعهد کشت استان ۳۵۰ هزار هکتار بوده که ۳۴۳ هزار هکتار با ۹۸ درصد تحقق برنامه انجام شده است و در سال زراعی جدید این تعهد به ۳۷۰ هزار هکتار رسیده است.

اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان

وی تصریح کرد: در شروع سال زراعی امسال تاکنون ۸۳۸۰۱ هکتار کشت محصولات دیم (غلات) انجام شده است.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با بیان اینکه به افراد مجری طرح خدمات آموزشی، تامین نهادهای مورد نیاز (کود و بذر) و تسهیلات بانکی به صورت قرض‌الحسنه تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال ارائه می‌شود، گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۷ ساله از سوی بانک‌ ملی استان پرداخت خواهد شد.

 طائف ادامه داد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال با تعداد ۲۵۵ دستگاه و درصد تحقق ۱۰۰ تامین و تحویل گردیده است، ضمن اینکه در سال جاری این تعهد به ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده و در این راستا تاکنون مبلغ ۶۷ میلیارد ریال با تعداد ۴۵ دستگاه تحویل و تامین گردیده است.

کد خبر 7030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =