اربعین نقطه آغاز ظهور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اربعین نقطه آغاز ظهور حضرت مهدی موعود (عج) است، گفت: موکبداران اربعین بدون شک زمینه سازان ظهور هستند و جلوه‌های تربیتی منتظران ظهور در همین موکب‌ها تجلی پیدا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان ایلام حجت الاسلام والمسلمین《اله نورکریمی تبار》، در آیین تجلیل از موکبداران اربعین استان ایلام، اظهار کرد: ایلام به لطف آقا سیدالشهدا (ع) مفتخر به عنوان میزبانی زائران اربعین حسینی شده است و مردم این استان خالصانه و خودجوش در خدمت زائران اربعین حسینی هستند.

وی اربعین را سرشار از ایثارگری دانست و افزود: در ایام اربعین، زوار و موکبداران در کنار هم، تمامی داشته های خود را خالصانه تقدیم بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) و زائران حضرتش می کند.

 کریمی تبار یادآور شد: در ایام اربعین مردم ایلام رسم مهمان نوازی و تکریم زائران را به جای می آورند و اخوت و وحدت اسلامی در همه جا دیده می شود.

وی تاکید کرد: خدمتگزاری به زائران اربعین توفیقی از جانب امام حسین (ع) به موکبداران است و بی تردید دعای خیر زائران سرنوشت خادمان و دلسوختگان اربعین را به نیکی تغییر می دهد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مهمترین نیاز اربعین در استان بحث فرهنگی معرفت افزایی زوار اربعین است که باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد، گفت: آداب زیارت و زیارت با معرفت از مهمترین نیازهای زمان اربعین است که باید جزئی از فعالیت های موکب داران قرار گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه باید فرهنگ خادمین ما افزایش پیدا کند، زمینه نماز جماعت در موکب های اربعین باید فعال شود،خاطرنشان کرد: یک نفر روحانی باید در کنار هر موکب فعال باشد و نسبت به سوالات شرعی پاسخگوی زوار باشد، چراکه خیلی از زوار دارای پرسش ها هستند.

کد خبر 7033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =