برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس ستاد اجرایی با حضور مقامات و مسئولین کشوری

با حضور جمع کثیری از مقامات کشوری و لشکری ، مراسم تکریم محمد مخبر و معارفه سید پرویز فتاح به عنوان رییس جدید ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

صبح امروز (پنج‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه) در مراسمی با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه، جمعی از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور ، اعضای هیئت امنای ستاد و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در محل ساختمان مرکزی ستاد، تودیع و معارفه رییس ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری دراین مراسم اظهار کرد: این ستاد از یادگارهای پربرکت حضرت امام راحل(ره) است. مشاهده کردیم که افراد پاک باخته، مخلص و پاکدست در طول این مدت در ستاد اجرایی فرمان امام خدمت کردند؛ این افراد به امام، رهبری و نظام دلبسته بودند و قطعا در آینده هم وضعیت خدمتگزاران ستاد اجرایی فرمان امام همینگونه خواهد بود.

آیت الله محمدی گلپایگانی افزود: در ایام کرونا در مدتی شاهد بودیم روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان می‌دادند در همچین شرایطی ستاد اجرایی برای تولید واکسن و ماسک ورود جدی کرد و از تمام دارایی‌های خود برای خدمت و دفاع از جان مردم استفاده کرد.

وی ادامه داد: اعتماد و اطمینانی که رهبر انقلاب به مهندس فتاح داشتند باعث شده که وی تاکنون سه حکم از مقام معظم رهبری در سه نهاد مهم یعنی کمیته امداد ، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام دریافت کند.

آیت الله محمدی گلپایگانی افزود: ستاد اجرایی اقدامات بزرگی رقم زده است؛ به طور مثال چندسال پیش رهبر انقلاب فرمودند که خوب است ۱۰۰۰ مدرسه بسازید ولی ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون بیش از ۲۱۱۰ مدرسه ساخته و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در ابتدا و پایان حکم اخیر ستاد، مقام معظم رهبری دو بار از آقای مخبر نام بردند که من در هیچ حکمی چنین چیزی را ندیدم و خاطرم نیست که در حکمی، ایشان از یک نفر اینگونه نام برده باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور نیز در ادامه این مراسم گفت: در طول ۱۶ سالی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در ستاد اجرایی خدمت کردم تقریبا هرسال اسفندماه گزارشی را به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌کردم و ایشان راهنمایی‌ها، تذکرات و خط‌مشی‌هایی را ابلاغ می‌فرمودند که مسیر ما تا سال بعد را تعیین میکرد.

محمد مخبر با بیان اینکه دراین سالها هیات امنای ستاد تمام قد از اقدامات ستاد اجرایی حمایت کردند، ادامه داد: سرمایه ستاد دو چیز است؛ یکی نیروی انسانی ستاد و دیگری مشارکت عمده مردم که در بخش‌های اقتصادی انجام دادند و زحمات بسیاری کشیدند.

وی افزود: از دیگر نعمت‌های ما این است که شبکه عظیم مردمی از گروه‌های جهادی و مردمی در سراسر کشور ایجاد شده که به‌طور مثال در تمام حوادث کشور ستاد جزو اولین دستگاهایی بوده که ورود کرده و نیروهای جهادی در صف اول این امدادرسانی‌ها بودند.

وی با اشاره به تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا در داخل کشور افزود: دشمنان وقتی دیدند واکسن کرونا را در کشور تولید کردیم، مواد اولیه و تجهیزات ما را ضبط و شرکت دانش بنیانی را که قرار بود مهندسی معکوس کنند را تحریم کردند.

رییس سابق ستاد افزود: نقش رهبری در ذره ذره اقدامات مهم و اثربخش کشور نمود دارد و حتی در زمان کرونا زمانیکه رهبری پیام دادند که می‌خواهم واکسن برکت را تزریق کنم حقیقتا ریسک بود اما ایشان این واکسن را تزریق کردند که مایه دلگرمی برای همه ما شد.

وی درباره شناخت سید پرویز فتاح رییس جدید ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: ایشان دارای سلامت نفس و روحیه جهادی هستند و رهبری در سه بنگاه زیر نظر خودشان، کمیته امداد، بنیاد مستعضعفان و ستاد اجرایی به ایشان اعتماد کردند که این امر مایه سربلندی است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سران قوای کشور به ویژه دستگاه قضایی در این مسیر پر سنگلاخ به ما کمک کردند، اظهار کرد: صمیمانه از آنان قدردانی می‌کنیم.

همچنین در ادامه سیدپرویز فتاح، رییس ستاد اجرایی فرمان امام نیز اظهار کرد: تشکر خالصانه خود را تقدیم رهبر انقلاب می‌کنم که ما را مورد لطف قرار دادند، ما سرباز ولایت، نظام و مردم هستیم . باید تلاش کنیم امانتی که رهبرانقلاب به ما سپردند را قدر بدانیم و نگهداری و رشد دهیم.

وی تاکید کرد: اطمینان می‌دهم پروژه‌های نیمه‌تمام ستاد تکمیل خواهد شد و برای اجرای پروژه‌های جدید نیزبررسی‌ها و کار کارشناسی بیشتری خواهیم داشت.

فتاح با اشاره به متن حکم رهبری و تأکید بر خدمت ستاد در مناطق محروم افزود: همه امکانات، منافع و سود املاک که در قالب اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی می آید، صرف آن چیزی می‌شود که رهبری خواستند و از آن تخطی نمی‌شود، حتما سودآوری شرکت‌ها تقویت می‌شود اما جهت‌گیری سود به سمت محرومیت‌زدایی خواهد رفت.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: ستاد سه پایه اموال، املاک و حوزه اقتصادی و اجتماعی دارد که باید همدیگر را تکمیل و همسو جلو روند ودرنهایت حوزه اجتماعی بیشتر تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی بیشتر استفاده خواهدشد و در مسایلی مانند سیل، زلزله وحوادث غیر مترقبه پیشتازی ستاد ادامه خواهد یافت، افزود: ما در کنار دولت و مردم هستیم و ستاد رقیب دولت نیست.

وی با اشاره به اینکه ما یک نهاد حاکمیتی هستیم اما مرزها باید حفظ شود، گفت: در این دوره هماهنگی و همکاری بین‌نهادی بیشتر می‌شود، با مسولین قوه قضاییه همراهی بیشتری خواهیم داشت، و با وزارتخانه‌ها روابط تقویت خواهدشد.

فتاح افزود: در دولت قبلی هم تلاش می‌کردیم با دولت همراه باشیم و دولت قبلی هم گلایه‌ای از همراهی نهادها نداشتند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: در این دوره از ظرفیت دانش بنیان‌ها بیشتر استفاده می‌شود ، ستاد از حوزه جهادی و انقلابی نباید خارج شود و بدون تردید وعده‌ها و صحبت ها را انجام خواهیم داد و به طور جدی پیگیری خواهند شد.

‌رییس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه حتما خط قرمز ما این است که ستاد در مسایل حزبی و جناحی ورود نکند، گفت: ما امین رهبر انقلاب شدیم و امانت را به سرمنزل مقصود خواهیم برد.

در این مراسم سرپرست اسبق ستاد اجرایی فرمان امام با ارائه گزارش فعالیت ۱۶ ساله ستاد در زمان تصدی محمد مخبر اظهار کرد: از سال ۸۶ در گام اول برای اجرایی کردن ماموریت ستاد، ساختارسازی در دستور کار قرار گرفت و نهادها و صندوق‌های متعددی شکل گرفت و به تناسب آن فعالیت‌های جدیدی در ستاد ساماندهی شد.

سرپرست سابق ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: اصلاح ساختار درونی ستاد با تکیه بر شبکه‌های مردمی و گروه‌های جهادی در اقصا نقاط کشور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ۳۱۵ هزار کارآفرین روستایی، ۴۱۰ هزار کشاورز در طرح ملی جهش دیمزارها، ۲۰ هزار معتمد محلی و ۶۰ هزار کنشگر اجتماعی شکل گرفتند، گفت: هزار تسهیل‌گر برای خدمت در اقدامات اقتصادی و اجتماعی بنیاد برکت برای توانمندسازی به خدمت گرفته شدند.

نوروزی افزود: ایجاد ۸ میلیون سهامدار در شرکت‌های بورسی ستاد از جمله اقداماتی است که با شبکه‌های مردمی فعالیت‌های اجتماعی ستاد شکل گرفته است.

نوروزی ادامه داد: ۴ هزار و ۱۰۰ مدرسه ساخته شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ مدرسه سهم بنیاد برکت و ۲ هزار مدرسه سهم بنیاد ۱۵ خرداد است همچنین ساخت ۱۸۰۰ خانه عالم و مراکز فرهنگی، ۱۷ بیمارستان با بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی را از دیگر اقدامات این دوره ۱۶ ساله بوده

است.

نوروزی، گفت: ۳۴ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام مسکن ملی و ۱۶ خوابگاه دانشجویی ساخته شده است. علاوه بر این توزیع ۱۱ میلیون بسته معیشتی و پروتئینی از دیگر فعالیت های این دوره از ستاد مطرح کرد.

سرپرست سابق ستاد سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیون تومانی در ۶۸۶ طرح دانش‌بنیان و ایجاد ۲۶۰ هزار فرصت شغلی در حوزه دانش بنیان را از دیگر اقدامات ستاد عنوان کرد.

در انتهای این مراسم از خدمات ۱۶ ساله محمد مخبر و عارف نوروزی در ستاد اجرایی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

گزارش تصویری این مراسم/۱
گزارش تصویری این مراسم/۲

کد خبر 7036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =