برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس بنیاد مستضعفان با حضور مقامات و مسئولین کشوری

با حضور جمع کثیری از مقامات کشوری و لشکری، مراسم تکریم سیدپرویز فتاح و معارفه حسین دهقان به عنوان رییس بنیاد مستضعفان برگزار شد.

صبح امروز (یکشنبه ۱۴  آبان‌ماه) در مراسمی با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مقامات کشوری و لشکری تودیع و معارفه رییس بنیاد مستضعفان برگزار شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم اظهار کرد: من ۵۲ ماه افتخار خدمت در بنیاد مستضعفان را داشتم و ۵۲ ماه نیز در کمیته امدادخدمت کردم و از این پس نیز در سنگر ستاد اجرائی فرمان امام سربازی خواهم کرد.

سید پرویز فتاح با تقدیر از حمایت‌های مقام معظم رهبری، هیئت امنا، روسای قبلی بنیاد و حمایت‌ و همراهی دلسوزان، مدیران، کارکنان و کارگران بنیاد مستضعفان گفت: گزارش و آمار ارائه شده مطابق آمال و خواست من نبود ولی بنده، خدا را شاهد می‌گیرم که در این مدت کم‌فروشی و فروگذاری نکردیم و بضاعت ما در همین حد بوده است.

فتاح پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و انقلابی، توسعه روحیه بسیجی و خدمت به راهپیمایان اربعین را از اقدامات انجام شده در طول دوره تصدی خود در بنیاد مستضعفان دانست و افزود: طی ۲ سال شیوع کرونا در کشور ما موفق شدیم با اذن رهبر انقلاب به اکثر اقشار آسیب دیده کمک کنیم؛ این در حالی است که ما در حد توان خود از ماموریت کمیته امداد و بهزستی نیز حمایت کردیم.

وی با اشاره به افتتاح منطقه ۱ و ۲ آزادراه تهران شمال در طول این مدت گفت: با بهره‌برداری از این قطعات، مردم با آرامش و آسایش از این مسیر عبور کردند که دعای آنان برای ما ذخیره مهمی محسوب می‌شود.

رئیس سابق بنیاد مستضعفان گفت: ما در طول این مدت تلاش کردیم نگاه عمومی را نسبت به بنیاد مستضعفان تغییر دهیم و این بزرگترین دستاورد ما بود که برای تحقق شعار «برای خدمت؛ برای مردم» تلاش کردیم.

فتاح اضافه کرد: ما تلاش کردیم اقشار ضعیف و کارکنان و کارگران را با اهداف بنیاد همراه کنیم و کارگر عزیز ما در دور دست‌ها با ما ارتباط برقرار کرد و آرامش و آسایش این عزیزان در این دوره افزایش پیدا کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: در طول شیوع کرونا در کشور همه مراکز تفریحی و اقامتی ما تعطیل شدند ولی ما اجازه ندادیم حتی یک نفر اخراج شود و حقوق عقب افتاده نداشتیم و در این ۴ سال همه تعهدات مالی خود را انجام دادیم و به هیچ بانکی معوقه نداریم و قسط عقب افتاده نداریم.

فتاح با بیان اینکه در این دوره همه طرح‌های نیمه تمام مدیران قبلی بنیاد را به پایان رساندیم، گفت: ما به تعهدات گذشته وفادار بودیم و وقتی مسئولیت پذیرفتیم چون در برابر مردم مسئولیم، همه تعهدات مدیران گذشته را تعهد خود فرض کردیم.

وی با اشاره به اهمیت بنیاد مستضعفان و تاثیر اقدامات این بنیاد گفت: ترامپ در آخرین روزهای حضورش همه ما، شرکت‌ها و مدیران بنیاد را تحریم کرد که این مساله نشان از تاثیرگذاری بنیاد است. این درحالی است که تحریم‌ها به فضل الهی و با همت جوانان با اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی شکسته شد و هیچ کاری بخاطر تحریم‌ها روی زمین نماند، البته مسیر طولانی شد اما کار معطل نشد.

فتاح با اشاره به انتقال ۲۲ نفر از مدیران بنیاد به سمت‌های مختلف در دولت گفت: در دوره اعتراضات و اغتشاشات اخیر هم جامعه کارگری و کارمندی بنیاد بسیار آرام بود و در هیچ یک از اعتراضات مشارکت نکرد و در طول ۲ سال شیوع کرونا در کشور که با تورم و نوسانات اقتصادی بسیار مواجه بود نیز بنیاد توانست در این دوره تاب بیاورد و تولیدات خود را افزایش دهد. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: ما همچنین رسیدگی به امور محرومان را از طریق سازمان بهزیستی و کمیته امداد و گروه‌های جهادی پیگیری کردیم و عمده بودجه بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی صرف شده که این موضوع قابل توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: ما به شرکت‌های بنیاد نیز مجوز دادیم بخشی از سود خود را در زمینه رسالت اجتماعی صرف کنند. 

فتاح اضافه کرد: در این مدت کار در آزادراه تهران شمال فعال شده و منطقه ۳ نیز خوشبختانه مدنظر دولت است و ان‌شاءالله با نظر هیات امنا و نظر اقای دهقان این پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه بنیاد در سیل و زلزله جزو اولین‌ها بود و در کار اجرایی دخالت نکردیم و تنها سیمان و میلگرد لازم را اهدا کردیم، افزود: خوشبختانه اهدای املاک علوی رو به پایان است و به حدود ۱۵۰ هزار سند واگذاری املاک رسیده‌ایم.

گفتنی است سید پرویز فتاح در ۶ آبان ماه با حکم رهبر انقلاب به عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 7059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =