گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی حوزه جمعیت و سالمندی

با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام فعالان نوآوری اجتماعی حوزه جمعیت و سالمندی گردهم آمده و به تبادل نظر می‌پردازند.

 یاسر اشراقی، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ضمن اعلام این خبر گفت: فعالان حوزه نوآوری اجتماعی در سه موضوع جمعیت و سالمندی، کسب و کار اجتماعی و آموزش در قالب جشنواره نوپیا (نوآوری و پیشرفت ایران) گردهم می‌آیند و به بررسی موضوعات مورد بحث و همفکری و تبادل نظر می‌پردازند.

 اشراقی تاکید کرد: همچنین الگوها و تجربه‌های موفق در این حوزه‌ها و به ویژه حوزه سلامت و سالمندی معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد در راستای ماموریت‌ها و رسالت‌هایش و به دلیل اهمیت موضوع جمعیت و سالمندی، از جشنواره نوپیا حمایت ویژه می‌کند.

 وی در تشریح اهداف برگزاری جشنواره نوپیا نیز اظهار کرد: دومین دوره جشنواره قصد دارد محیطی برای گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی از نقاط مختلف کشور باشد؛ فعالانی که در موضوعات متنوع و به صورت مستقل و با تکیه بر توان مردم یا در بستر نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و دانشگاهی در زمینه حل مسائل کشور با رویکرد نوآورانه و مردمی مشغول به کنش‌گری هستند.

اشراقی افزود: تمرکز بر حل مسائل اجتماعی از جمله جوانی جمعیت و سالمندی از طریق راه‌حل‌های اجتماعی، ویژگی بارز نوآوری اجتماعی و فناوری‌های اجتماعی و مردم‌پایه است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: بنیاد در دور جدید فعالیت‌هایش با حفظ ماموریت‌های قبلی، به حوزه‌های جوانی جمعیت و سلامت اجتماعی نیز می‌پردازد و در این حوزه‌ها کارویژه‌های متعددی را تعریف کرده است.

اشراقی تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد همچنین نشست‌های منظمی را با گروه‌های مختلف متخصصان، نخبگان، دانشگاهیان و فعالان اجتماعی حوزه‌های جمعیت، خانواده و سلامت با هدف احصای نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در مورد راه حل مسائل پیش روی کشور در حوزه جمعیت، خانواده و سلامت و شناسایی خطوط کلی راه‌حل‌های نوآورانه برگزار می‌کند.

گفتنی است، دومین جشنواره نوپیا (نوآوری و پیشرفت ایران) به همت ستاد نوآوری اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و حمایت بنیاد ۱۵ خرداد روز پنج‌شنبه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 7083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =