عارف نوروزی مدیرعامل شستا شد

با حکم سید صولت مرتضوی، عارف نوروزی رسما به سمت نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ با حکم سید صولت مرتضوی، عارف نوروزی رسما به سمت نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) منصوب شد.

عارف نوروزی در دو سال گذشته با حکم هیأت امنای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان سرپرست این ستاد مشغول به فعالیت بود. در کارنامه عارف نوروزی در دوره ریاست محمد مخبر مسئولیت‌هایی همچون مدیر عاملی بنیاد برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، سازمان اموال و املاک ستاد و نائب رئیسی هیأت بانک پارسیان به مدت بیش از چهارده سال دیده می‌شود. همچنین عضویت در هـیأت مدیره و قائم مقامی ارشد مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، رییس هیأت مدیره هلدینگ گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری سمند، بیمه پارسیان و معاون برنامه‌ریزی و توسعه افتصادی سازمان بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هـیأت مدیره کشتیرانی بنیاد به چشم میخورد.

ظهر امروز (پنجشنبه ١٨ آبان ماه) در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام، آیین معارفه عارف نوروزی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) درمحل این شرکت برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دراین مراسم با بیان اهمیت جایگاه شستا اظهار کرد:در دولت سیزدهم تمام امکانات دولت برای خدمت به مردم و تأمین رفاه بیشتر آنان بسیج شده و دستور صریح آیت الله رییسی بربه کارگیری توانمندی‌ها دراین راستا می‌باشد.

سیدصولت مرتضوی افزود:مجموعه شستا به فردی نیاز داشت که کارآمدی و توانمندی بالایی درحوزه مدیریت منابع و کوچک و چابک‌سازی مجموعه داشته باشد و دکتر نوروزی با تجربیات فراوانی که در مجموعه‌های بزرگ و متنوع دولتی و حاکمیتی به دست آورده‌اند، گزینه بسیار مناسبی برای این مورد بودند.

وزیر رفاه گفت: برای مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیازمند فردی بودیم که جسارت و قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد و از سویی دیگر دست‌پاک، خوشنام و عاشق خدمت باشد؛ لذا گزینه‌های مختلفی را هیأت مدیره بررسی کرد و مشورت‌هایی صورت گرفت و در نهایت به انتخاب جناب آقای نوروزی دست‌یافتیم چرا که کارنامه درخشانی در این حوزه داشتند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: آقای نوروزی ایده‌های خوبی دارند و هرجایی که مشغول بوده توفیقات‌شان در هم‌افزایی و ایجاد قوه محرکه بوده است و قطعا در این مجموعه هم از ظرفیت شرکت‌ها به نحو احسن بهره‌برداری خواهند کرد.

مدیرعامل جدید شستا نیز دراین مراسم گفت: از حسن نظر وزیر محترم، جناب آقای مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هییت مدیره سازمان تامین اجتماعی، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و محبت شخص ریاست محترم جمهور تشکر می‌کنم و امیدوارم شایسته این اعتماد باشم که پایان کار ما مورد عنایت حق تعالی قرار گیرد.

عارف نوروزی با بیان اینکه تشکیلاتی مانند شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی حق الناس و منابعی از مردم هستند که باید برای سرمایه بین نسلی حفظ شوند، افزود: مجموعه شستا تشکیلات اقتصادی است و بنگاهی است که ارزش آفرینی، سودآوری و خدمت را مورد توجه قرار می‌دهد.

نوروزی تصریح کرد: برای مدیریت این تشکیلات وسیع و پر ظرفیت از رهنمودهای آغاز سال مقام معظم رهبری کمک می‌گیرم چرا که از سال ٩٠ تاکنون نامگذاری سال‌ها توسط ایشان با رویکرد اقتصادی همراه بوده است.

نوروزی با اشاره به اینکه شستا بستر مناسبی برای تمام فعالیت‌های مورد نظر است و کارهایی که اینجا صورت می‌گیرد می‌تواند کشور را از واردات بی‌نیاز کند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌ها بهتر استفاده کنیم.

مدیرعامل جدید شستا ادامه داد: در سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی، افزایش بهره‌وری مورد هدف‌گذاری و توجه جدی قرار میگیرد. هم افزایی بین‌بنگاهی باید ایجاد شود و نظام حاکمیت شرکتی برای شرکت‌هایی که به صورت بنگاهی اداره می‌شوند باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: توانمندسازی سرمایه‌ انسانی باید جدی گرفته شود و مجموعه بزرگ اقتصادی‌ای مثل شستا باید نیروی انسانی متخصص برای کشور تربیت کند. نوروزی ادامه داد: در چارچوب قانون و مقررات توجه ویژه به معیشت کارکنان در دستور کار است همچنین انعطاف‌پذیری سازمان باید دنبال شود تا به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به ارزآوری، توسعه صادرات و کاهش ارزبری گفت: می توانیم جز دستگاه‌هایی باشیم که در این زمینه گام برداریم؛ همچنین ایجاد اشتغال پایدار یکی از ماموریت‌هایی است که رییس جمهور محترم از دستگاه‌ها انتظار دارند.

نوروزی با اشاره به موضوع سلامت کاری و پرهیز از حاشیه‌ها تصریح کرد: اگر کسی در محیطی که مسئولیت دارد با سلامت و دقت عمل کند مورد تکریم قرار خواهد گرفت و در مقابل باافرادی که به هر روشی به دنبال سوء استفاده از بیت المال باشند خواهیم ایستاد.

وی گفت: کسانی برای سازمان خدمتگزاری می کنند که تعهد و دلبستگی سازمان را داشته باشند و باید یادمان باشد که همگی فرزندان انقلاب اسلامی هستیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به خدمات سرپرست سابق شستا گفت: از خدمات آقای بازیان تشکر می‌کنم و به واسطه ارتباط ما در نهادهای انقلابی به ایشان ارادت دارم و برای ایشان آرزوی موفقیت میکنم.

انتهای پیام/

کد خبر 7089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =