ورود ۱۰ تن و ۶۰۰ کیلوگرم بذر نخود ویژه طرح جهش تولید در دیمزارها

 به گزارش بامیران مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح ملی جهش تولید در دیمزارها از سه سال پیش به پیشنهاد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و با موافقت مقام معظم رهبری در کشور آغاز شده است.

 محمود ابراهیمی گفت: در سال زراعی جدید ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم که شامل ۹۰ درصد اراضی دیم کشور است، در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در کل کشور با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) زیر کشت انواع غلات قرار می‌گیرد.

ورود ۱۰ تن و ۶۰۰ کیلوگرم بذر نخود ویژه طرح جهش تولید در دیمزارها

 ایشان افزودند: سهم استان چهارمحال و بختیاری از این کشت تا امروز انعقاد ۲۰ هزار هکتار قرارداد با کشاورزان بوده که ۱۴ هزار هکتار آن زیر کشت رفته است.

 همچنین روح‌الله سعیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بیان کردند: درطرح جهش تولید در دیمزارها اولویت برنامه‌ها با معرفی ارقام مقاوم به سرما برای تغییر فصل کشت نخود از بهار به پاییز، کنترل علف‌های هرز و تولید بذر ارقام مرغوب است. در همین راستا میزان ۱۰ تن و ۶۰۰ کیلوگرم بذر نخود ارقام سعید، آنا، منصور و عادل که جزء ارقام مقاوم به سرما، پابلند و دانه درشت هستند محسوب می‌شوند، خریداری و وارد انبار سازمان جهاد کشاورزی استان شد.
 

کد خبر 7163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =