۳۵ کارگاه تکمیل زنجیره پرورش شتر در خراسان جنوبی ایجاد شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی گفت: ۳۵ کارگاه نخ‌ریسی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در یک سال گذشته با هدف تکمیل زنجیره پرورش شتر در استان ایجاد شده‌ است.

سید مجتبی موسوی ‌روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۰ کارگاه در زمینه نخ‌ریسی و برک بافی و پنج کارگاه در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فعال است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۰ متقاضی جدید برای راه‌اندازی کارگاه نخ‌ریسی پشم شتر اعلام آمادگی کردند که با پرداخت تسهیلات و آموزش، حمایت‌های لازم را از آنان خواهیم داشت تا در سال جاری فعال شوند.

۳۵ کارگاه تکمیل زنجیره پرورش شتر در خراسان جنوبی ایجاد شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶۰ نفر در راستای تکمیل زنجیره پرورش شتر با ارائه آموزش‌های مختلف توانمند شده‌اند و برای تکمیل زنجیره پرورش شتر در استان به خصوص در زمینه نخ‌ریسی و برک‌ بافی تاکنون ۱۰ میلیارد ریال وام‌های خرد اشتغال پرداخت کردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه جمع آوری شیر در شهرستان‌های بشرویه، نهبندان و خوسف افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال خرید شیر شتر را از شترداران انجام داده‌ایم و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید دام سنگین و شتر به متقاضیان پرداخت شد.

موسوی بیان کرد: همچنین نسبت به فرآوری شیر شتر و تولید محصولاتی از جمله دوغ، کشک، روغن و شیر خشک و لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام شده است.

وی به راه‌اندازی کشتارگاه و میدان دام شهرستان نهبندان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: کشتارگاه‌های شهرستان‌های زیرکوه و طبس نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست ساخت است.

۳۵ کارگاه تکمیل زنجیره پرورش شتر در خراسان جنوبی ایجاد شد

کد خبر 7213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =