حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از مستندسازان حوزه جمعیت و خانواده

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از مستندسازان حوزه جمعیت و خانواده حمایت می‌کند.

نشست دورهمی با مستندسازان حوزه جمعیت و خانواده به منظور تبیین اهداف بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در حمایت از فیلمسازان حوزه مستند با حضور یاسر اشراقی معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد، احسان جاودان مدیرعامل مجموعه آسمان (فام) و محمدرضا بهشتی دبیر اجرایی جشنواره مستند ایران برگزار شد.

اشراقی در این نشست که در حاشیه هفدهمین جشنواره سینماحقیقت برگزار شد، به بیان فعالیت‌های ۴۰ ساله بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دوره جدید ماموریت‌های خود فعالیت در حوزه‌های جمعیت و سلامت را با جدیت آغاز کرده و در همین راستا کار ویژه‌های متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا نموده است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد برگزاری پویش ایرانِ جوان، طرح ملی لبخند مادری، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو، تدوین اطلس ملی جمعیت و برگزاری نمایشگاه ملی جمعیت را از کار ویژه‌های مهم حوزه جمعیت برشمرد و گفت: یکی از مهمترین کارهای بنیاد در راستای آگاهی بخشی به جامعه و رفع گره‌های ذهنی در حوزه فرزندآوری و فرزندپروری، راه‌اندازی تلویزیون ایران جوان است که آثار تولید شده در این حوزه را به نمایش می‌گذارد و با تفاهمی که با سازمان صدا و سیما انجام شده است، تولیدات فاخر این تلویزیون از شبکه‌های مختلف سیما نیز پخش خواهد شد.

اشراقی در ادامه توضیح داد: در راستای حمایت از تولیدات فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت ما در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که چند هفته قبل برگزار شد از جایزه ملی ایران جوان رونمایی کردیم و به چهار فیلم برتر جشنواره در حوزه جمعیت تندیس و جوایزی اهدا نمودیم. در تفاهم‌نامه دیگری که با مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی داشتیم در جشنواره هفدهم سینما حقیقت از فیلم برتر این حوزه حمایت خواهیم کرد و این روند در سایر جشنواره‌های هنری و رویدادهای فرهنگی کشور نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال یکی از مستندسازان در خصوص موضوعات مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد گفت: مخاطرات تحدید نسلی و پیری جمعیت، سقط جنین، معضلات تک فرزندی و نمایش خانواده‌های پرفرزند شاد؛ چهار سرفصل اصلی مورد نظر ما در حمایت از آثار تولیدی هستند که فیلمسازان می‌توانند طرح‌های خود را در قالب فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و نماهنگ ارائه نمایند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با بیان این‌که ما در تلویزیون ایران جوان به کیفیت آثار توجه داریم اضافه کرد: نگاه ما این است که برای اثر بخشی بیشتر باید به کیفیت فیلم‌ها اهمیت بدهیم لذا به دنبال تعدد آثار تولیدی نیستیم.

اشراقی خاطرنشان کرد: ما ضمن این‌که از همکاری با فیلمسازان شناخته شده استقبال می‌کنیم، سعی داریم زمینه را برای فعالیت فیلمسازان جوان و با استعداد نیز فراهم کنیم.

بنابراین گزارش، مستندسازان و فعالان حوزه جمعیت حاضر در جلسه نیز ضمن تقدیر از حمایت و فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد، به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداخته و به برگزاری جلسات مداوم جهت شناخت موانع و رسیدن به راهکارهای مناسب به منظور ساخت فیلم در این حوزه تاکید کردند.

کد خبر 7321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =