۷۷۸ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری اجرا شد

روانبخش رئیسیان گفت: برای اجرای این تعداد طرح‌های اشتغال بنیاد برکت در سال‌جاری ۸۴۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

روانبخش رئیسیان مجری بنیاد برکت در استان چهارمحال بختیاری اظهار کرد: با اجرای ۷۷۸ طرح‌ اشتغال‌زایی حدود یک‌هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و به همین میزان فرصت شغلی  به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

مجری بنیاد برکت در استان با بیان اینکه طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در چهارمحال بختیاری در چهار دسته قرار دارد، گفت: حدود ۵۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی تعریف شده در استان در بخش کشاورزی و در قالب زنجیره سبز و آبی، پنج درصد در حوزه دانش بنیان، ۱۵ درصد صنایع دستی و گردشگری و ۳۰ درصد خدمات است.

وی یادآور شد: عمده طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی اجرا شده در مناطق یاد شده این استان مربوط به احداث سیستم آبیاری نوین، تامین اداوات کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، تامین آب، احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و پرورش قارچ بوده است.

رئیسیان ادامه داد: در حوزه زنجیره آبی هم طرح و تسهیلات لازم برای تجهیز استخرهای پرورش ماهی به متقاضیان پرداخت شده است.

مجری بنیاد برکت در چهارمحال بختیاری گفت: بنیاد برکت برای ایجاد اشتغال از ابتدای امسال به ۱۲۰ روستا یا محله شهر در مناطق کوهرنگ، شهرکرد، سامان، اردل و بن ورود کرده و اجرای این طرح‌ها در بخش‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

به گفته رئیسیان، به تعداد طرح‌های هدف‌گذاری شده متقاضیان در مناطق هدف شناسایی، ثبت نام و درحال معرفی به بانک‌ها هستند.

گفتنی است؛ بنیاد برکت آذرماه ۱۳۸۶ در حوزه‌های کارآفرینی و ایجاد توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم ایران زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع مشکل محرومان و آباد کردن روستاها آغاز به کار کرد.

بنیاد برکت ماموریت خود را مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کمک به آبادانی و توسعه فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی، کمک به ارتقای سطح سلامت و توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات حمایتی، بیمه‌ای و مالی به محرومان متمرکز کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =