طرح امید برکت در خراسان شمالی کلید خورد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان شمالی گفت: تفاهم‌نامه "طرح امید برکت" بین استانداری خراسان شمالی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان امضا شد.

محمد نبی شکیبایی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان شمالی اظهار کرد: فرآیند درمان ۸۱ نفر بیمار سرطانی نیازمند در قالب طرح «امید برکت» رایگان انجام خواهد شد.

شکیبایی افزود: در قالب این طرح کارت اعتباری یک میلیارد ریالی در اختیار بیماران سرطانی برای هزینه های درمان، اسکان و ایاب و ذهاب قرار می گیرد.

به گفته وی این بیماران سرطانی از بین دهک‌های یک تا پنج انتخاب شده اند و فرآیند درمان آنها در «مرکز جامع سرطان برکت» دنبال خواهند شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان شمالی خاطرنشان کرد: «مرکز جامع سرطان برکت» از مجهزترین و پیشرفته‌ترین مراکز جامع غربالگری، پیشگیری و تشخیص و درمان سرطان کشور است.

شکیبایی تصریح کرد: خدمات تخصصی شیمی درمانی رادیوتراپی، ژنتیک و آزمایشگاه پاتوبیولوژی در این مرکز به بیماران ارایه می‌ شود.

استاندار خراسان شمالی نیزضمن تقدیر از خدمات اجتماعی ستاد گفت: این استان در بخش بیماران سرطانی مشکلات زیادی دارد و بیشتر افراد درگیر با این بیماری نیز نیازمند هستند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: بی تردید اجرای طرح «امید برکت» موجی از امید را در میان بیماران سرطانی ایجاد خواهد کرد بنابراین افزایش سهمیه افراد زیرپوشش این طرح باید در دستورکار قرار گیرد.

شاهین فر رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید برتشکیل کارگروه تخصصی شناسایی بیماران سرطانی نیازمند خراسان شمالی گفت دانشگاه علوم پزشکی آمادگی  داردتا در مباحث تخصصی و فنی در کنار این طرح باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 7361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =