تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد از برگزیدگان دومین جشنواره ملی توانبخشی

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از طرح‌های برگزیده دومین جشنواره ملی توانبخشی حمایت می‌کند.

یاسر اشراقی، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد که در اختتامیه دومین جشنواره ملی فناوری توانبخشی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سخن می‌گفت، با بیان مطلب فوق افزود: در ادامه حمایت‌هایی که بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سال گذشته از این جشنواره داشت، امسال چتر حمایتی خود را به طور ویژه بر بخش «ایران جوان» و فن‌آوری‌های توانبخشی مرتبط با مادران باردار، نوزادان و کودکان برافراشته است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد به معرفی برندگان بخش «ایران جوان» جشنواره پرداخت و گفت: مجتبی شهاب و همکاران به خاطر اختراع «ربات کودکیار» مقام نخست و جایزه ویژه بنیاد ۱۵ خرداد را دریافت کردند. مقام دوم به طور مشترک به صاحبان آثار «ابزار تسهیلگر شیردهی مادران» و «کمربند هوشمند پایش سلامت مادر و جنین» رسید که جایزه مربوطه به آن ها تعلق گرفت. محسن شهبازی و علایی نیز به ترتیب با ساخت «ویلچر هوشمند ویژه مادران باردار» و «لباس بی‌حرکت نگه‌دارنده کودکان ناآرام برای مراقبت‌های پزشکی» مشترکاً مقام سوم را کسب کردند و جایزه تیم سوم هم به هر یک از آن ها تقدیم شد.

تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد از برگزیدگان دومین جشنواره ملی توانبخشی


اشراقی خاطرنشان کرد: فناوری‌های توانبخشی می‌توانند در حوزه‌هایی همچون پایش وضعیت سلامتی، تسهیل در خرید، افزایش ضریب ایمنی جسمی، حمل و نقل آسان و ارتقای سلامت روان به مادران باردار کمک کنند. چنین فناوری‌هایی همچنین به کودکان در توانبخشی فیزیکی، توانبخشی شناختی و ارتقای مهارت‌های ارتباطی با دیگران یاری می‌رسانند.

تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد از برگزیدگان دومین جشنواره ملی توانبخشی

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده بنیاد ۱۵ خرداد یادآور شد: برگزیدگان این جشنواره در حوزه ایران جوان علاوه بر دریافت جوایز نقدی، فرصت حضور و استقرار در مرکز نوآوری بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام  را جهت پیشبرد فعالیت‌های خود خواهند یافت.

گفتنی است، دومین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی توسط دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 7489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =