بهره‌برداری از ۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس را تقدیم دانش‌آموزان محروم شرق و شمال شرق کشور کرده است.

عباس نوری‌زاده، معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در تشریح اقدامات این بنیاد در منطقه پنج کشوری شامل استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: ۲۳۰ مدرسه با یک‌هزار و ۳۹ کلاس درس و زیربنای ۴۵ هزار مترمربع در مناطق محروم این استان‌ها ساخته و تقدیم دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران شده است.

نوری‌زاده افزود: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام همچنین ۱۷ خانه بهداشت را در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به بهره‌برداری رسانده است.

معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد با تاکید بر ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه در مناطق کم‌برخوردار استان‌های شرق و شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: پنج خوابگاه دانشجویی با ظرفیت یک‌هزار و ۱۸۶ دانشجو و اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و زیربنایی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع در شهرهای نیشابور، قائن، بیرجند، تربت حیدریه و بجنورد صددرصد از محل منابع داخلی بنیاد احداث شده است.

وی در توضیح اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت در شرق و شمال شرق کشور بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ کمک‌هزینه درمان سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی پرداخت شده است. همچنین ۸۰۰ زوج نابارور در این استان‌ها برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری به بانک عامل معرفی شده‌اند.

به گفته نوری‌زاده، بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون از یک‌هزار و ۱۴۵ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در شرق و شمال شرق کشور برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت حمایت کرده و به ۳۸۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم نیز کمک‌هزینه خرید عینک پرداخت نموده است.

بهره‌برداری از ۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه


معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به مناسب‌سازی منزل ۱۳۳ معلول در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خاطرنشان کرد: در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» نیز انواع تجهیزات توان‌بخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر به یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از معلولان ساکن در این استان‌ها اهدا شده است.

نوری‌زاده با تاکید بر اهمیت موضوع جوانی جمعیت و خانواده در کشور گفت: تاکنون یک‌هزار و ۴۵ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی صاحب فرزند چندقلو شده‌اند، اهدا شده است.

وی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام به منظور حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری، علاوه بر اهدای کارت هدیه به ازای هر فرزند به یک‌هزار و ۸۳ خانواده‌ در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که دارای بیش از سه فرزند هستند و جزو جامعه هدف طرح «ایرانِ جوان» محسوب می‌شوند و از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، آن‌ها را برای تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی کرده است.

نوری‌زاده در پایان یادآور شد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با هدف چابک‌سازی و سرعت‌بخشی به اقدامات و خدمات چندگانه خود در حوزه‌های جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی، استان‌های تحت پوشش را به ۹ گروه و منطقه تقسیم کرده است تا خدمات‌رسانی در هر منطقه با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 7552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =