ساماندهی ۲۵۰ گروه جهادی و ضدعفونی ۴۰۰ نقطه کشور تا توزیع ۱۷۰ هزار بطری محلول ضدعفونی و ماسک در نقاط محروم در مرحله اول

با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به منظور بسیج تمام امکانات ستاد برای مقابله با کرونا، قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی ستاد نیز با تمام توان در این عرصه ورود کرده و خدمات گسترده‌ای در این زمینه ارائه کرده است.

محمد ودود حیدری، مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این مطلب گفت: هم اکنون وارد مرحله دوم فعالیت‌ها شده‌ایم و در مرحله اول در حوزه‌های مختلف اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در مرحله اول این خدمات گفت: بیش از ۶۰۰ نفر از فعالین جهادی همکار ستاد در عرصه بهداشت و درمان را به سامانه ۴۰۳۰ معرفی کردیم تا در طرح ملی غربالگری ضدکرونایی و پاسخ به سئوالات و دغدغه‌های درمانی مردم مشارکت کنند که تاکنون با ۹۶ هزار دقیقه فعالیت در این سامانه کمک قابل توجهی برای این سامانه ملی بوده‌اند.

حیدری افزود: در این مرحله برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار بیش از ۲۵۰ گروه جهادی شامل نیروهای متخصص و متعهد و فداکار را در سراسر کشور ساماندهی کردیم.

مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی در توضیح خدمات انجام گرفته توسط این گروه‌ها افزود: حضور در بیش از ۴۰۰ نقطه شهر و روستاهای کشور جهت ضدعفونی و گند زدایی، توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بطری انواع محلول و ژل ضدعفونی کننده، تولید بیش از ۷۰ هزار ماسک و توزیع آن با هماهنگی مسئولین وزارت بهداشت در مناطق محروم، کمک به ضدعفونی کردن اماکن عمومی، مدارس، عابر بانک ها، معابر و محله های شهری و همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه استانی جهت تولید، توزیع و تامین مواد ضدعفونی کننده از جمله خدمات این نیروهای جهادگر و متعهد بوده است.

وی افزود: همچنین به منظور قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت، از جمعی از پرستاران و پزشکان حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا در شهرها و روستاها، توسط گروه‌های جهادی ستاد قدردانی و تجلیل شد.

ودود حیدری خاطرنشان کرد: این آمار و گزارش‌ها مربوط به مرحله اول فعالیت گروه‌های جهادی همکار می‌باشد و مرحله دوم فعالیت قرارگاه بعد از ارسال بسته لوازم ضدعفونی کننده از پس فردا (پنج شنبه) با سازماندهی ۳۰۰ گروه جهادی همکار در سراسر کشور آغاز خواهد شد و تا پایان مقابله با این ویروس نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =