امضای تفاهم‌نامه ۱۱۵ میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام و جهاد دانشگاهی در حوزه فناورانه انرژی، دامداری و کشاورزی

تفاهم‌نامه همکاری فناورانه در راستای حمایت از تولید داخلی در حوزه‌های انرژی، دامداری و کشاورزی صبح امروز بین ستاد اجرایی فرمان امام و جهاد دانشگاهی امضا شد.

در این مراسم که در محل ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد، محمد مخبر با اشاره به جایگاه تولید گفت: در راهبردهای اقتصادی بحث‌های متعددی وجود دارد و برخی معتقدند اشتغال زایی باید محور باشد، برخی ایجاد ثبات اقتصادی و کنترل تورم را محور میدانند اما حقیقتا آنچه همه این موارد را پوشش می‌دهد و در شرایط فعلی تنها نسخه نجات کشور است تولید است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی در این ستاد افزود: بهره‌وری ما ازطریق بهره‌مندی از نیروهای جهادی و دلسوز و متدین و با اعتماد به نفس، بسیار بالاست.
 
مخبر افزود: روزانه حداقل ۱۰۰ طرح تولیدی کوچک و خانگی با مدیریت مردم و دارایی مردم ایجاد می‌شود و حداقل ۳۰۰ شغل روزانه در کشور تولید می‌کنیم. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه جدید گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی به ارزش حدودی ۱۱۵ میلیارد تومان امضا می‌کنیم  که البته این شروع تولید یک محصولی است که بعدها وقتی به تولید انبوه و بازار می‌رسد قطعا عدد و رقم‌هایش تفاوت خواهد کرد.

وی افزود: طراحی یک مجموعه پمپ درون چاه نفت که نزدیک ۱۶۲ هزار دلار قیمت دارد و ساخت یک دستگاه دکل تعمیراتی هزار اسب بخاری که با سرمایه‌گذاری ۹ میلیون دلاری انجام می‌شود، ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

 مخبر اضافه کرد: عمده چاه‌های نفت ما به نیمه دوم عمرشان نزدیک می شوند و لذا به این پمپ‌ها و دکل تعمیراتی نیازمندند و لازمه حفظ یا افزایش تولید است.

مخبر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲ میلیاردی برای انتخاب ۵ هزار جنین گاو ممتاز براساس این تفاهم‌نامه افزود: ریسک همه این سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد رونق تولید در کشور را پذیرفته‌ایم و اگر دوستانمان در جهاد دانشگاهی موفق شدند موفقیت‌اش برای آنهاست و اگر ضرر کردند ضررش برای ماست.

در ادامه این نشست حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه به دنبال تجاری‌سازی‌ فناوری‌های هایتک هستیم و به این منظور تصمیم گرفتیم همکاری‌مان با ستاد اجرایی فرمان امام توسعه پیدا کند گفت: ما در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین دستی پروژه‌هایی را خواهیم داشت و در حوزه انرژی و نیروگاهی و مخابرات و فناوری اطلاعات همکاری خواهیم داشت.

وی افزود: در حوزه پزشکی هم بحث سلامت و هم درمان است و در حوزه کشاورزی در حوزه تکنولوژی‌های هوشمندسازی کشاورزی باید به سمت گلخانه‌ها و هوشمندسازی کشاورزی که برای کشور ما مهم است برویم.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به بخش دام و  اصلاح نژاد دام و طیور در تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در تفاهم‌نامه دیده شده که با اجرای این مجموعه‌پروژه ها بتوانیم دو شرکت بزرگ را پایه گذاری کنیم که در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی فعالیت کنند و هم خودشان تحقیقات کنند و هم خود محصول داشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان تاکید کرد: از توجه ستاد اجرای فرمان امام به جهاد دانشگاهی تشکر می کنیم و قول می‌دهیم این حسن نظر را با انجام کار خوب جبران کنیم و این فعالیت ها را توسعه دهیم و گام‌های بزرگی را در خدمت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

کد خبر 892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =