جلسه تحکیم خانواده در استانداری البرز برگزار شد

به گزارش واحد خبر و رسانه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان البرز و غرب استان تهران ، جلسه تحکیم خانواده با حضور استاندار البرز و مسئولین دستگاه های مربوطه از جمله معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان البرز برگزار شد.

استاندار البرز در این جلسه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد ، با بیان اینکه تحقق اهداف این قرارگاه به یک شعار محوری با پشتوانه طرح ها و برنامه های فرهنگی نیاز دارد، افزود: البته که حل مسائل و موضوعات اقتصادی و معیشتی، لازم و ضروری است ولی یک خلا بزرگ فرهنگی نیز در این رابطه محسوس است. وی ادامه داد: در دهه های 60 و 70 شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" در جامعه نهادینه شد و تاثیر مخربی بر روند رشد و جوانی جمعیت گذاشت از این رو باید شعار "فرزند بیشتر، زندگی شادتر" را با برنامه ریزی و پیوست های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بعنوان مسیری مشخص دنبال کنیم.

عبداللهی گفت: نخبگان و صاحب نظران حوزه های دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور باید طرح ها و برنامه هایی در قالب نقشه راه با قابلیت اجرایی ارائه دهند. وی با تاکید بر لزوم ارتقا کیفیت تولیدات صدا و سیما برای ترویج فرزندآوری، افزود: باید ساختار های فکری جامعه بر مبنای "فرزند بیشتر، زندگی بهتر"، ترویج و ترسیم مزایای زندگی در خانواده های پرجمعیت، تغییر یابد.

استاندار البرز گفت: در کنار بسترسازی فرهنگی باید تدابیر لازم برای حمایت های اقتصادی از خانواده های دارای چند فرزند در دستور کار قرار گیرد و در این راستا روند اجرای مصوبات و قوانین حمایتی مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد. وی با اشاره به نقش بانک ها در این حوزه، افزود: در قانون وظایف بانک ها و مصوبات حمایتی، مشخص است از این رو شعب بانک ها دولتی و خصوصی در استان باید پویا تر باشند و در راستای تسهیل مسیر اخذ تسهیلات، همراه تر شوند.

کد خبر 6554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =