صرف هزینه ۶۲۰ میلیاردی ستاد اجرایی برای محرومیت‌زدایی در لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام لرستان گفت: ۶۲۰ میلیارد ریال در سرفصل‌هایی از قبیل توزیع سبد غذایی، اربعین، سفیر احسان، درس بازی، راه ابریشم۲، مشق احسان و نسیم احسان هزینه شده است.

مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام لرستان، در آیین اهدای جایزه ملی احسان که با هدف تجلیل از فعالین عرصه احسان و نیکوکاری به همت بنیاد احسان در سالن جلسات ستاد اجرایی این استان برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اجرایی در قالب سه بنیاد برکت، احسان و ۱۵ خرداد فعالیت‌های خود را پیش می‌برد.

وی با یادآوری اینکه ویژگی ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به مجموعه‌های مشابه، هم‌افزایی و به مشارکت درآوردن گروه‌های جهادی و مردمی و خیریه‌ها است، تصریح کرد: در واقع بازوی اصلی بنیاد و ستاد برای شناسایی نیازها و رساندن خدمات به دست مردم، گروه‌های مردمی هستند که متعلق به ستاد نبوده بلکه همکار ستاد هستند.

طائف با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد احسان با ۱۰۲۵ گروه جهادی و مردمی همکاری دارد و از انرژی و توان و تخصص اعضای این گروه‌ها بهره می‌برد، ادامه داد: از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی می‌توان به امدادرسانی در سیل ۱۳۹۸ لرستان، شیوع بیماری کرونا با ارائه انواع خدماتی مانند استقرار بیمارستان سیار در ورشت نورآباد، توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی اشاره کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان با اشاره به اینکه بنیاد احسان در ۱۲ سرفصل کاری  فعالیت داشته است، افزود: در این راستا ۶۲۰ میلیارد ریال در سرفصل‌هایی از قبیل توزیع سبد غذایی، اربعین، سفیر احسان، درس بازی، راه ابریشم۲، مشق احسان و نسیم احسان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام لرستان در حوزه‌های سلامت و جمعیت متمرکز است، تصریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری از خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو حمایت می‌کند که در این راستا از ۲۰۰ خانواده لرستانی با اهدای هدایای نقدی، توزیع پوشک و تامین وسایل کودک حمایت شده است.

طائف، اهدای بسته لبخند مادری به ۲۰ خانواده لرستانی را از دیگر فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی لرستان در راستای حمایت از جوانی جمعیت برشمرد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیتی بنیاد برکت ستاد اجرایی لرستان در دو بخش اشتغال و زیرساخت است خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال با مساعدت‌های استانداری لرستان فعالیت‌های ارزشمندی انجام شده است.

مدیر کل ستاد اجرایی لرستان با اشاره به تفاهمنامه این ستاد با اداره‌کل نوسازی مدارس استان افزود: از شروع طرح ۴۶ میلیارد تومان در اختیار نوسازی مدارس لرستان قرار گرفته که ۲۴ میلیارد آن در سال جاری بوده است.

طائف مشارکت در ساخت ۱۹ پروژه خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت را از دیگر فعالیت‌های زیرساختی بنیاد برکت ستاد اجرایی لرستان برشمرد و گفت: در طرح جهش تولید تعهد ستاد در سال جاری ۳۷۰ هزار هکتار بوده که تاکنون ۲۷۰ هزار هکتار آن انجام شده است.

وی افزود: آیین جایزه ملی احسان بهانه‌ای است برای تقدیر از گروه‌های جهادی، انقلابی و مردمی همکار ستاد اجرایی که همیشه در صف اول فعالیت در شرایط سخت و دشوار و گاها پرخطر بدون کمترین چشم‌داشت و توقعات نجومی و پیچیده حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 7548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =