حمایت 200 میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منظور طرح آبرسانی طرح در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد از حمایت 200 میلیارد ریالی به منظور طرح آبرسانی در کهگیلویه و بویر احمد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد از حمایت 200 میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  از سال ۹۶ تا کنون به منظور آبرسانی روستاهای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این استان هزینه کرده است. 

شایان نادری بیان کرد برای اجرای 40 طرح در قالب آبرسانی به 172 روستا این میزان اعتبار اجرا شده،که این میزان اعتبار برای آبرسانی به روستا های مناطق مختلف استان از جمله دنا،کهگیلویه،باشت،چرام،دشموک و لوداب هزینه شده است.

وی افزود با اجرای طرح آبرسانی ۲۰ هزار نفر در روستاهای این استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند. که آبرسانی به روستاهای خرسان، چال‌بادام، دشت بز، ده‌پایین، کت سیاه و درب کلات دنا، توسعه و بازسازی شبکه‌ی داخلی روستاهای شوتاور، آب‌رسانی به لیراب، چاورده، بلویری و... و مجتمع آب‌رسانی ده‌قاضی و ده ‌احمد در شهرستان کهگیلویه ،آبرسانی به ۱۶ روستای شهرستان باشت و اصلاح و نوسازی مجتمع پزین، تلخاب بیدک، گروس و برغون و آلاکان،  آبرسانی حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهر چیتاب، سه کیلومتر خط انتقال روستای دره‌ بید علیا، طرح آبرسانی به روستای "دلی رباط" باشت از مهمترین این طرح هاست.

ایشان تصریح کردند که مهمترین برنامه بنیاد برکت را تامین آب آشامیدنی روستاها به‌ویژه مناطقی که از خشکسالی رنج می‌برند اعلام کرد، که آبرسانی به این روستاها علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه‌ روستاییان در ارتقای سطح سلامت و بهداشت روستاییان و گسترش عدالت اجتماعی، افزایش درآمد و کمک به معیشتی روستاها نقش مهمی دارند.

نادری اظهار داشت که ایجاد اشتغال پایدار و ارایه‌ خدمات زیر بنایی مانند آبرسانی  به روستاها از مهمترین برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در روستاها می باشد که برای حفظ و بقای جمعیت روستایی در روستاها از طریق بنیاد برکت اجرا می شود.

آبرسانی به ۵۰۰ روستای با کمک بنیاد برکت  امسال در کشور هدف‌گذاری شده است که بیش از ۲۰ مورد از این طرح های آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد. متاسفانه  206 روستا در این استان نیز فاقد تاسیسات و شبکه آبرسانی هستند که تنها ۶ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

کد خبر 2845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =