ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره،خط شکن محرومیت زدایی در استان

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان: تاکنون بیش از 800 میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان جذب شده است موسوی: در 470 روستای بالای 50 خانوار استان 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرداخت شد

اقدامات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان جنوبی

خط شکن محرومیت زدایی در استان

* رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان: تاکنون بیش از 800 میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان جذب شده است

*موسوی: در 470 روستای بالای 50 خانوار استان 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرداخت شد

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بازدید از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) پای صحبت رئیس ستاد در استان و عملکرد این مجموعه نشست. حجت الاسلام «نوفرستی» ضمن تسلیت ایام فاطمیه و دهه بصیرت، ماندگاری 9 دی در تاریخ را بیمه ای برای تجدید عهد با ولایت خواند و با یادآوری حادثه شهادت سپبهد سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری در مورد وی، سردار جبهه مقاومت را به کار می برند چرا که در همه کشورهای اسلامی حول محور ولایت، وحدت و انسجام ایجاد کرد و در جنگ های مختلف حمایت ها و ویژگی های برجسته این شهید از جمله اخلاص و تدبیر و نگاه ولایی او کار ساز شد.

وی تاکید کرد: در طول جنگ و امروز در جبهه بزرگ مقاومت، فرمانده می گوید بیایید، نمی گوید بروید و این نقش را به زیبایی شهید سلیمانی ایفا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های ستاد اجرایی امام پرداخت و افزود: یکی از فلسفه های تشکیل این ستاد، تلاش برای توسعه کشور است البته به فرموده مقام معظم رهبری، توسعه همراه با عدالت مهم است. به گفته وی، این افتخار نظام اسلامی است که در کنار مجموعه های اداری و دولتی به مجموعه های مستضعف و محروم توجه دارد و زمینه های عدالت را دنبال می کند.

*توزیع 35 هزار بسته معیشتی

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان هم به اهداف تشکیل این مجموعه مانند حمایت از اقشار کم برخوردار و ضعیف اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا، ستاد جزو اولین نهادهای حمایتی بودکه چهار همایش همدلی و احسان را آغاز  کرد و در مرحله اول 17 هزار بسته و در مرحله دوم و سوم بیش از 100 تن بسته پروتئینی را بین اقشار آسیب پذیر توزیع کرد و چهارمین مرحله همایش نیز از دیماه شروع شد و 18 هزار بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام، با همکاری گروه های جهادی همکار با ستاد ، ائمه جمعه استان و فرماندهان سپاه در استان در حال توزیع است.

«موسوی» همچنین توزیع 200 هزار پرس غذای گرم بین اقشار مختلف در ایام غدیر، 60 هزار بسته سلامت حاوی ماسک و مواد ضد عفونی با همکاری تبلیغات اسلامی بین هیئت های عزاداری،  توزیع 21هزار بسته نوشت افزار از مهر بین دانش آموزان را هم مطرح کرد و افزود: 56 سری جهیزیه نیز بین زوجین کم برخوردار و محروم توزیع شد.

موسوی همچنین تامین 110 میلیون تومان برای گروه های جهادی به منظور تهیه ماسک و مواد ضدعفونی را یادآور شد و اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا 250 هزار ماسک رایگان و 23 هزار بسته سلامت شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مناطق پر خطر در حال توزیع است. در راستای حفظ سلامت مردم، سایت « هست این جا» هم راه اندازی شد تا اقلامی مانند نوشت افزار، ماسک، وسایل بهداشتی، تبلت و همچنین برنج را بدون واسطه و با حداقل قیمت در اختیار مردم قرار دهد و علاقه مندان می توانند با وارد کردن کردن کد ملی در این سایت ثبت سفارش دهند.

*ایجاد اشتغال برای 12 هزار نفر

به گفته وی تاکنون بیش از 800 میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان جذب شده است. وی به ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای 12 هزار نفر در قالب طرح های بنگاه محور، مشارکت در 16 طرح شرکت سهامی و احیای طرح های ناتمام در دوره مشارکت پنج ساله، اجرای 850 طرح فرهنگی و زیربنایی  و عمرانی از جمله ساخت و تکمیل بیمارستان فردوس به ارزش 13میلیارد و 500 میلیون تومان اشاره کرد.

بنا به آمار موسوی، احداث 86 مدرسه توسط این ستاد در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد 34 مورد تکمیل و افتتاح شده است. بیش از25 مسجد و خانه عالم نیز احداث و برای تکمیل اورژانس بیمارستان شهید آتش دست نهبندان هم قرارداد 15 میلیاردی منعقد شد.

وی در تشریح اقدامات این ستاد در استان، اجرای 33 مجتمع آبرسانی، اجرای هاب منطقه ای شتر که تاکنون در این زمینه بیش از 130میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده که ماحصل این طرح تکمیل زنجیره پرورش شتر و ایجاد اشتغال پایدار در کل استان بوِیژه شهرستان نهبندان میباشد ، همچنین انعقاد تفاهم نامه ستاد با استانداری استان به منظور ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان با بکارگیری 30 تسهیل گر و مجری را مطرح کرد و ادامه داد: در 470 روستای بالای 50 خانوار 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت شد.

*کمک به درمان 220 زوج نابارور

 وی در ادامه سخنانش بخش دیگری از فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان را بیان کرد و گفت: پوشش درمان تکمیلی وسیع در تامین نیازهای درمانی روستائیان با نرخ کم به ویژه در خدمات بستری، زایمان، پاراکلینیک، فوت حادثه ای و... از آن جمله است.

موسوی با اشاره به هزینه های سنگین درمان ناباروری و تاکید بر دوام و استحکام بنیان زندگی ارایه خدمات رایگان درمان ناباروری را مطرح و اضافه کرد: در شروع کار دو هزار و 500 نفر به این منظور مراجعه کردند که 220 نفر تحت درمان قرار  گرفتند و 50 زوج صاحب فرزند شدند. طرح بیمه مسئولیت روستائیان هم در 400 روستای استان در حال اجراست.

کد خبر 1189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =