آغاز تزریق "واکسن ایرانی کرونا" به سومین گروه از داوطلبان

پس از تزریق موفقیت‌آمیز واکسن "کوو ایران برکت" به اولین داوطلبان تزریق و عدم بروز عوارض و صدور مجوزهای لازم، تزریق واکسن ایرانی کووایران برکت به دومین گروه هفت نفره از داوطلبان آغاز شد.

در حاشیه این برنامه، دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و مجری فاز بالینی واکسن و دکتر حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای مرحله اول تست انسانی توضیحاتی را ارائه کردند.

 حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کوو ایران برکت گفت: پس از اخذ مجوز از کمیته پایش ایمنی و داده مطالعات بالینی، تزریق واکسن به گروه سوم از داوطلبان از صبح امروز آغاز شد.

وی افزود: امروز بر روی ۳ نفر و فردا به ۴ داوطلب از این گروه واکسن تزریق میشود و این فاز از تست انسانی تا تزریق بر روی ۵۶ نفر ادامه خواهد یافت.

حسینی ادامه داد: امیدواریم ابتدای بهمن ماه بتوانیم نتایج را به کمیته پایش ارسال کنیم تا مجوز تست واکسن برای فاز دوم صادر شود.  

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کوو ایران برکت ادامه داد: به صراحت میتوانیم بگوییم این واکسن تا این لحظه به طور کامل ایمن بوده و هیچ کدام از ۷ نفری که در دو مرحله قبل واکسن به آنها تزریق شده، هیچگونه عارضه‌ای نداشتند و به همین دلیل هم مجوز تست انسانی برروی گروه سوم صادر شده است.

مینو محرز مجری فاز بالینی واکسن کوو ایران برکت نیز اظهار کرد : بعد از سالها که واکسن سازی در ایران انجام نمیشد این اولین باری است که با رعایت تمام قوانین بین‌المللی و حتی رعایت پارامترهایی بسیار سخت گیرانه‌تر از قواعد سازمان جهانی بهداشت، ساخت و تست واکسن ایرانی کرونا در حال انجام است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه من به عنوان مجری طرح فاز بالینی این پروژه در کنار دکتر صالحی و دکتر طبرسی نظارت لحظه به لحظه انجام میدهیم، ادامه داد: تمامی این اقدامات برای آن است که بتوانیم به مردم اطمینان دهیم که واکسنی ایمن و قابل قبول ساخته شده است.

محرز ادامه داد: ٧ داوطلبی که تاکنون واکسن بر روی آنها تست شده، هر روز به طور مرتب ویزیت میشوند و تاکنون هیچ عارضه‌ای بر روی آنها مشاهده نشده است.

او با بیان اینکه در فاز بعدی با بررسی میزان اثربخشی واکسن میتوانیم متوجه شویم کارایی واکسن تا چه حدی است، افزود: عملکرد ما در این پروژه توسط کمیته‌ی دیگری نظارت خواهد شد که اعضای این کمیته شامل مقامات وزارت بهداشت، نماینده سازمان غذا و دارو و سایر مراجع ذیصلاح هستند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بعد از تزریق واکسن به ۵۶ نفر، اواسط اسفند ماه وارد فاز دوم تست انسانی واکسن میشویم و ان‌شالله در بهار سال آینده تزریق عمومی واکسن به مردم شریف کشورمان صورت خواهد گرفت.
 

کد خبر 1196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =