ساخت ۳۰ مدرسه برکت سردار شهید سلیمانی در مناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام

 مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت ۳۰ مدرسه برکت سردار شهید سلیمانی در مناطق محروم و روستایی کشور خبر داد.

امیرحسین مدنی ضمن بیان این مطلب افزود: ۳۰ مدرسه برکت سردار شهید سلیمانی در مناطق محروم و روستایی استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، لرستان، مرکزی و هرمزگان ساخته شده است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، سرمایه‌گذاری این بنیاد برای مدارس برکت سردار شهید سلیمانی ۲۱۰ میلیارد ریال است.
مدنی خاطرنشان کرد: این ۳۰ مدرسه با ۲۱۰ کلاس درس تحویل وزارت آموزش و پرورش شده تا در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته این استان‌ها قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات بنیاد برکت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور است.
مدنی ادامه داد: بنیاد برکت در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، نهضت مدرسه‌سازی را به منظور توسعه فضاهای آموزشی، توزیع عادلانه امکانات تحصیلی و برقراری عدالت اجتماعی در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کشور کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت‌های مدرسه‌سازی این بنیاد در مناطق محروم توضیح داد: بنیاد نسبت به ساخت ۲ ‌هزار مدرسه با ۱۰ هزار و ۷۵۰ کلاس درس متعهد است که از این تعداد، یک‌هزار و ۴۸۰ مدرسه با ۷ هزار و ۸۵۰ کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۲۳۰ هزار دانش‌آموز به بهره‌برداری رسیده است.
وی میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برکت برای ساخت مدارس در مناطق محروم را ۱۰ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۳ هزار روستای محروم در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد قرار دارند.
مدنی با اشاره به ساخت هزار مدرسه سوم برکت اظهار داشت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس برای ساخت یک‌هزار مدرسه جدید و جایگزینی‌شان با مدارس کانکسی کشور به امضا رسیده است.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: مدارس برکت بر اساس آخرین استانداردهای مدرسه‌سازی دنیا و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شوند و از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.
مدنی از ساخت ۲۵۰ مدرسه برکت در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تا زمانی که کشور نیاز به فضای آموزشی داشته باشد، نهضت مدرسه‌سازی را ادامه خواهیم داد.                                                                          

کد خبر 1415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =