ایجاد ۲۵ هزار شغل جدید در سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امسال بیش از ۲۵ هزار شغل در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌کند.

مرتضی نیازی معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: این بنیاد راه‌اندازی ۸ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری کرده که باعث ایجاد ۲۵ هزار و ۷۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی این استان خواهد شد.

نیازی با تأکید بر قرارگرفتن تمامی شهرهای استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار داشت: ۸۳ مجری و تسهیلگر در سال جدید فرآیند ایجاد مشاغل پایدار را در مناطق محروم و کم‌برخودار استان پیگیری و اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت اجرای ۷ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده بود که با انعقاد یک تفاهم‌نامه جدید، تعداد طرح‌ها به ۸ هزار و ۲۵۰ طرح رسید.

نیازی درباره مفاد این تفاهم‌نامه توضیح داد: تفاهم‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال میان بنیاد برکت، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان و بانک قرض‌الحسنه مهر برای ایجاد ۱۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری به امضا رسیده است.

نیازی ادامه داد: دامپروری سبک و سنگین، تولید پوشاک، صنایع دستی، فنی و خدماتی، پرورش مرغ و محصولات گلخانه‌ای از جمله رسته‌های در اولویت برای ایجاد مشاغل جدید در مناطق محروم و روستایی سیستان و بلوچستان به‌شمار می‌روند.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز ۱۶ هزار ۹۴۷ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.
 

کد خبر 1418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =