ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ نفر و صادرات ۲ میلیون دلاری با احیای یک کارخانه تعطیل شده درآشتیان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد تومانی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام، کارخانه ذوب روی ایجرود درآشتیان، احیا و مجددا آغاز بکارکرد.

هادی جوهری معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در کارخانه تولید شمش روی در شهرستان آشتیان استان مرکزی، علاوه بر صادرات ۲ میلیون دلاری محصولات، باعث ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ نفر شده است.

وی افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیا و آغاز به فعالیت مجدد کارخانه ذوب روی ایجرود در شهر صنعتی آشتیان بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این کارخانه تولید شمش روی حدود یک دهه به علت مشکلات مالی و کمبود نقدینگی تعطیل بود، اما با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت و بازگشت به چرخه تولید، اشتغال‌زایی ۴۵۰ نفری و ارزآوری ۲ میلیون دلاری را به دنبال داشته است.

جوهری با اشاره به قدمت ۳۰ ساله این واحد صنعتی گفت: با ورود بنیاد برکت به این کارخانه ورشکسته ساختمان‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات قدیمی بازسازی و نوسازی شدند و تولید از سر گرفته شد. هم اکنون این کارخانه با ظرفیت ۸۰ درصدی و تولید روزانه ۴ تن شمش روی در حال فعالیت است که پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، میزان تولید به ۶ تن در روز برسد.

وی خاطرنشان کرد: از این مجموعه تاکنون ۲ میلیون دلار شمش روی به کشورهای ترکیه، افغانستان و عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت از سال ۹۵ اقدام به ورود و مشارکت با کارخانه ذوب روی ایجرود کرده و در حال حاضر، تولیدات و محصولات این کارخانه، چرخ ۴۰۰ صنعت وابسته را هم می‌چرخاند.

به گفته معاون بنیاد برکت، این بنیاد در سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری در یک‌هزار و ۲۴۰ بنگاه تولیدی در مناطق محروم کشور را در دستور کار قرار دارد که احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در اولویت قرار دارند.

کد خبر 1443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =