بهره‌برداری از ۲۳ هزار شغل برکت در حوزه پوشاک با سرمایه گذاری ۱۴۵ میلیاردتومانی ستاد اجرایی فرمان امام 

آیین بهره‌برداری از ۶ هزار و ۶۰۰ طرح تولید پوشاک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و اختتامیه رویداد ملی «چرخ برکت» برگزار شد.

 
امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم با تاکید بر این‌که حمایت از تولیدکنندگان پوشاک از اولویت‌های این بنیاد است، گفت: بهره‌برداری از این ۶ هزار و ۶۰۰ طرح باعث ایجاد ۲۳ هزار فرصت شغلی در یک‌هزار و ۲۰۰ منطقه محروم کشور شده است.

امیرحسین مدنی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام ۱۴۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این تعداد طرح در حوزه پوشاک سرمایه‌گذاری کرده است و البته توانسته ۲۷۵ میلیارد تومان از منابع مردمی را هم به میدان بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این طرح‌ها، بیش از ۵ میلیون دست لباس تولید و روانه بازار شده است.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه پوشاک اظهار داشت: بر همین اساس وبا دستور دکتر مخبر، بنیاد برکت توجه به چرخه تولید پوشاک در کشور، حمایت از تولیدکنندگان این حوزه و راه‌اندازی طرح‌های خرد و متوسط را به‌ عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

مدنی درباره رویداد ملی «چرخ برکت» به عنوان بزرگ‌ترین رویداد نوآوری_کارآفرینی صنعت پوشاک نیز توضیح داد: ۴۰۰ ایده از سوی فعالان صنعت پوشاک به دبیرخانه رویداد رسید که ۱۲۰ ایده به عنوان طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی برگزیده شد.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: برخی از این ایده‌ها با استفاده خلاقانه از ظرفیت‌های فرهنگی و صنایع دستی طراحی شده است و قابلیت اجرا توسط اقشار آسیب‌پذیر مانند زندانیان و زنان سرپرست خانوار را دارند.

وی با تاکید بر این‌که چرخ برکت یک شروع برای جمع‌آوری ایده‌ها در صنعت پوشاک است، تصریح کرد: دبیرخانه این رویداد به کارش ادامه خواهد داد و امیدواریم روزی شاهد آمار درخشان صادرات پوشاک ایرانی به کشورهای مختلف باشیم.

در پایان این مراسم در ارتباط ویدیوکنفرانسی، تعدادی از این ۶۶۰۰ طرح در استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران، سمنان و خوزستان به شکل نمادین افتتاح شدند، همچنین از ۱۰ طرح برگزیده رویداد ملی چرخ برکت نیز تقدیر به‌عمل آمد.
 

کد خبر 1459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =